Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus A75DE-TY026V Review

MeNTaL_TO 5 oktober 2012, laatste update op 5 oktober 2012, 684 views

Asus A75DE-TY026V

Pluspunten

• 17" scherm
  • Blijft erg koel
  • x-crossfire
  • Scherp geprijsd
  • Ruimte voor extra HDD/SDD

Minpunten

• x-crossfire werkt alleen bij dx10 en hoger

Laptop gekocht door mijn vriendin als vervanger van haar overleden Toshiba laptop. Het is deze geworden vanwege de prijs/kwaliteitverhouding, een middelmatige cpu met 2 redelijke (voor laptops) videokaarten in x-crossfire. 17"inch scherm met een resolutie van 1600x900 was meer dan ze heeft en heeft nog ruimte voor een extra hdd/SSD, waar ze haar oude 1 TB schijf ingezet heeft zodat ze meer dan voldoende opslagruimte heeft. Laptop blijft lekker koud bij je handsteunen omdat daar geen warme componenten zitten.
Voor de games die ze speelt is deze laptop meer dan voldoende snel (Anno 1404, mw3, Dragon Age en Sims 3)
Benchmarks heb ik niet gedraaid, daar mijn vriendin daar toch niet echt om geeft. Wel heb ik voor 20 euro 4 GB extra geheugen erin gezet zodat de cpu en gpu een 128bits pad naar het geheugen hebben in plaats van 64bit. Als je dit over een paar jaar doet betaal je er waarschijnlijk een stuk meer voor.

Laptop is niet zwaar, maar wel groot, aangezien mijn vriendin dit meer als een desktop vervanger gebruikt, is dat geen probleem. Het keyboard is even wennen, maar na een uurtje ofzo typt het prima. Wel jammer dat je voortaan geen recovery dvd's meer bij je laptop krijgt, deze dien je tegewordig zelf aan te maken, niet een groot probleem, maar je moet daarvoor wel dvd's in huis hebben.

Om een beetje beeld te krijgen, de Windows System Rating:

Processor: 6,7
Memory: 7,3
Graphics: 6,7
Gaming graphics: 6,7
Primary harddisc: 5,9

Overal een 5,9

Heb jij ook een Asus A75DE-TY026V?

De review is erg semier.
je verteld vooral over de specificaties en vrij weinig over het uiterlijk, gedrag, accuduur etc.

graag wat meer info!
thanks
mijn vriendin dit meer als een desktop vervanger
Het is niet mijn laptop en wordt gebruikt als desktop vervanger.

Maar goed, de laptop is redelijk groot (niet gek voor een 17"), hij is zwart. Reageert lekker snel, zowel met 4 GB als 8 GB geheugen. CPU power is natuurlijk geen Core i5 of I7, maar voor de dingen die mijn vriendin er nu mee doet is het eigenlijk al overkill. De GPU's daarintegen worden wel goed belast en die vallen niet tegen, zeker bij DX10 en 11 spellen (indien crossfire ondersteund word) dan kan mijn zakelijke Dell met intel 4000 en nVidiakaart er zeker niet tegenop.

[Reactie gewijzigd door MeNTaL_TO op 5 oktober 2012 18:50]