Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Grijs Review

iGadget 4 oktober 2012, 4.312 views

Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Grijs

Pluspunten

• Het scherm :-)
  • Toetsenbord
  • USB
  • SD-kaartlezer
  • Android 4.1 upgrade

Minpunten

• Performance, zelfs met Android 4.1
  • Accuduur (niet slecht, maar wel minder t.o.v. Prime)
  • Slechts 1 speaker
  • Hoge prijs

Na gewerkt te hebben met de Samsung Galaxy Tab 10.1 van familie wist ik al vrij zeker dat ik zelf ook een Android tablet wilde. Als eerste viel mijn oog op de Transformer Prime vanwege het toetsenbord en de -op papier- prima specs. Na een tijdje besloot ik deze toch in te ruilen voor de Infinity (gelukkig kon dit omdat er een productiefout in mijn Prime zat).

Hoewel ik het op een aantal punten eens ben met de review hier op Tweakers vind ik deze de Infinity niet helemaal recht doen - zo wordt er met geen woord gerept over de sterk verbeterde WiFi en Bluetooth ontvangst en de gefixte GPS ontvanger. Gecombineerd met het mooiere scherm maakt dit voor mij de Infinity echt tot duidelijke winnaar ten opzichte van de Prime en neem ik de kortere accuduur met liefde op de koop toe.

Performance
Wel valt me de performance van de Infinity tegen. Zelfs met de Android 4.1 Jelly Bean upgrade (die enkele uren voordat ik dit schreef binnen kwam) gaat het werken met het systeem niet zo soepel (en ik vind dit echt erg om te moeten zeggen) als op de iPad. Of het nou gaat om scrollen door tekst, switchen tussen applicaties of het opstarten, het voelt allemaal wat stroperig en stotterend aan. Ook heb ik regelmatig dat het systeem even lijkt te hangen wanneer ik een knop of link aanraak.

Het is natuurlijk mogelijk dat dit een specifiek issue is met mijn Infinity, maar op de Prime was dit eigenlijk hetzelfde. Ik heb dus het sterke vermoeden dat het aan het OS ligt. En aangezien de Infinity de snelste hardware heeft van dit moment vind ik dit toch wel vrij ernstig.

Update 4 oktober 2012:
Na een dag gewerkt te hebben met de 4.1 upgrade moet ik bekennen dat Jelly Bean inderdaad een stuk soepeler werkt. Maar helemaal verdwenen is de stotterigheid (nog?) niet. Misschien dat ik net die ene combinatie van apps draai waardoor dit veroorzaakt wordt (heb in het verleden wel aanleg voor het vinden van merkwaardige bugs vertoond...). Mocht iemand een tip hebben of/hoe dit te achterhalen is dan hoor ik dit graag natuurlijk :-)

Geluid
Ten opzichte van bijv. de Samsung Galaxy Tab 10.1 vind ik het een gemis dat de Infinity (en feitelijk elk Transformer model) maar één speakertje heeft. Dat extra speakertje op de Galaxy Tab geeft toch net even een betere ervaring bij bijvoorbeeld het kijken naar video's. Een gemiste kans naar mijn mening.

Apps
De meegeleverde apps zijn aardig maar in veel gevallen zul je deze willen vervangen door alternatieven. En dan is het best irritant dat de 'stock apps' niet te verwijderen zijn. Helemaal als het om trialware gaat zoals bijvoorbeeld PressReader. Gelukkig is er met 64GB aan opslagruimte geen gebrek, maar toch.

Dit neemt allemaal niet weg dat de Infinity een waanzinnig mooi apparaat is om mee te werken en dat doe ik dan ook elke dag met veel plezier.

Heb jij ook een Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Grijs?

Goed in de gaten houden dat je scherm niet gaat scheuren. http://tweakers.net/nieuw...t-gebarsten-schermen.html
Inderdaad :)
Hoop dat dit niet gaat gebeuren, maar mocht dit wel zo zijn dan verwacht ik dat de apparaatverzekering die ik me in de maag heb laten splitsen me goed van pas zal komen ;)

[Reactie gewijzigd door iGadget op 4 oktober 2012 14:12]

ik vermoed dat de gewone garantie dit ook wel oplost . . .
Ja dat valt onder de garantie ik heb zelf ook een asus transformer infinity waar van nog geen maand na de aankoop het scherm is gescheurd met spijt duurde de reparatie meer dan een maand best erg lang maar dat komt ook door de winkel waar ik hem heb gekocht (BCC) want hij heeft daar 1 week lang gelegen voor vertrek