Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Review

azerty 2 oktober 2012, 766 views

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Pluspunten

Minpunten

• Verpakking kan probleem opleveren

Wegens aankoop van een nieuwe pc, was ik naast een SSD als primaire bootschijf nog op zoek naar wat data-opslag. Omdat ik in de nabije toekomst mijn externe HDD will vervangen door een NAS, moest de schijf niet te groot zijn.

Door de vele goede reviews die er al gegeven zijn en de lage prijs heb ik dan besloten 1 exemplaar van deze schijf in te bouwen.

Verpakking

De schijf zat verpakt in een simpel plastieken doosje, samen met 4 schroefjes (om hem eventueel te bevestigen) en een installatiehandleiding. Dit vormt geen probleem als je hem zelf zou afhalen of als hij goed verpakt is voor transport (lees: extra). Gelukkig was dit bij mij geen probleem.

Installatie

Installatie was voor mij (dankzij het systeem van mijn kast) gemakkelijk: rails langs beide kanten inklikken en de case inschuiven. Daarna kabels verbinden en klaar is kees.

Benchmark

Natuurlijk mag een benchmark niet ontbreken... Ware het niet dat er ondertussen al wat data op staat, maar goed:

Voor veel uitgebreidere benchmarks verwijs ik je met veel plezier door naar de uitstekende review van Kid Jansen.

Geluid & Warmte

Ik hoor de disk nooit, behalve eventjes bij booten, wat mij normaal lijkt. Verder zit hij vlak achter de front-fan van de kast (200mm), dus koel blijft hij ook altijd.

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB?