Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 3GS 32GB Zwart Review

Woudloper 27 september 2012, laatste update op 27 september 2012, 1.225 views

Apple iPhone 3GS 32GB Zwart

Pluspunten

• Mooi ontwerp;
  • Handzaam en prettig in de hand

Minpunten

• Accuduur;
  • Handsfree;
  • Kwaliteit body.

Ondanks het feit dat de iPhone 5 inmiddels op de markt is nog een review voor de 3Gs. Deze met name toegevoegd voor historie en terugblik op het gebruik van deze telefoon. Sinds oktober 2009 veelvuldig gebruik gemaakt van de telefoon en er veel plezier aan beleeft.

Overall bevindingen
De telefoon ligt zeer soepel in de hand en is goed te gebruiken. De telefoon heeft mij de afgelopen 3 jaar zeer goed gediend en heb geen spijt van mijn keuze van 3 jaar geleden. Terugkijkend zijn er een aantal kanttekeningen te plaatsen waar ik hinder van heb ondervonden:
  • Handsfree; De handsfree functie is prettig, echter is de geluidskwaliteit minimaal. Bij een conference call wordt er veelvuldig geklaagd over de verstaanbaarheid;
  • Wegdrukken gesprek; het negeren van een gesprek was met pre-iOS6 niet mogelijk en werd als zeer lastig ervaren.
  • Accuduur; Gedurende een werkdag met redelijk wat telefoontjes en slecht bereik is het noodzakelijk de telefoon gedurende de dag nogmaals aan de oplader te leggen. Ondanks dat dit vervelend is, heb ik het nooit als storend ervaren.
  • Kwaliteit body; De kwaliteit van de body heeft het na 3 jaar goed gehouden. Enige probleem is, is dat er een scheur is ontstaan bij de aansluiting met de oplader/kabel. Voor de bescherming is er verder altijd gebruik van een leren Knomo-hoesje.
  • Snelheid telefoon; gedurende de laatste 3 jaar is de snelheid wel deel omlaag gegaan. Dit kan enerzijds komen door het gebruik of het feit dat de nieuwe iOS'en een vertragende effect hebben of doordat de omgeving steeds snellere telefoons (iPhone 4, 4s, Samsung Galaxy SII, etc) kreeg.
  • Kwaliteit beeldscherm; hierop geen opmerkingen. Ondanks dat andere telefoons groter zijn of een betere kwaliteit hebben is het niet storend dat de iPhone 3Gs een scherm heeft van mindere kwaliteit.
Het was een mooie telefoon, maar na zo'n 3 jaar is deze mijns inziens afgeschreven en toe aan vervanging. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een iPhone 5 of Samsung Galaxy SIII.

Heb jij ook een Apple iPhone 3GS 32GB Zwart?

wegdrukken van gesprek was vr iOS 6 zeker al wel mogelijk, door het knopje Volume - in te drukken kon je een telefoontje muten, en nog n keer drukken was voor geheel negeren, dus ophangen.
Leuk om te horen en jammer dat ik na 3 jaar pas achter deze feature kom. Wat teveel bericht op de knop onderaan het scherm en heb mij nooit gerealiseerd dat dit via de volume- knop kon worden gedaan.
Je kon ook de powerbutton 1x indrukken dan ging het gesprek direct naar voicemail. Dat zal nu nog steeds wel werken?
2 jaar geleden was hij nog maar 16GB
hoe heb je dit vergroot? :o
De 3GS met 32 GB is al sinds juni 2009 verkrijgbaar hoor. :)