Eminent EM8102 Review

georgedevriesNewbie 24 september 2012, laatste update op 24 september 2012, 1.993 views

Eminent EM8102

Pluspunten

• De menustructuur is duidelijk; het openen van filmbestanden (ook vanaf een NAS) gaat vlot en zonder schokken.
  • Indien een film nog niet is afgekeken, wordt een volgende keer netjes gevraagd om door te gaan waar het afspelen de verleden keer is gestopt.

Minpunten

• Teruggaan naar het Portal duurt soms vrij lang.
  • Soms reageert het apparaat niet meer en is een harde reset vereist.

Geluidskwaliteit Score: 3
De Eminent E8102 is in huis gehaald als opvolger van mijn 2 jaar oude Xtreamer MK1.
Deze is besteld via wlanshop.nl voor 129,- inclusief verzending; een koopje dus - even later zag ik wel dat ze de prijs hadden aangepast naar 149,-

Installatie:
Bij het openen van de doos zag ik dat de benodigde accessoires als aansluitmateriaal waren bijgeleverd.
Dit is bij de concurrenten soms wel anders; bij de Xtreamer moest ik destijds alle accessoires apart aanschaffen!
Na zelf een 500Mb harddisk te hebben ingebouwd (reeds in bezit), ging het opstarten zonder problemen en even later kon ik films kijken.

Gebruik:
Opstarten gaat vlot, ook het scannen van de harddisk kost maar een halve minuut.
Ik gebruik de Eminent voornamelijk voor het afspelen van Divx en ISO bestanden, het afspelen van deze bestanden gaat zonder problemen en zonder schokken.

Conclusie:
Wat mij betreft is de Eminent EM8102 een waardige opvolger van de Xtreamer.

Heb jij ook een Eminent EM8102?