Sony Reader PRS-T2 Zwart Review

shalaka 23 september 2012, 468 views

Sony Reader PRS-T2 Zwart

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede accuduur

Minpunten

• Wat scherpe knoppen
  • Geen plek voor de stylus

Veelzijdigheid Score: 4
Algemeen

Ik heb de Sony PRS-2 nu ongeveer een week met plezier mogen gebruiken. Het apparaat heeft een mooie stijl en ligt comfortabel in de hand. Ook betaal je voor deze Sony een schappelijke prijs.
Ik ben iemand die graag op reis gaat een daarbij een stapel boeken mee neemt. Ik hoop dat de e-reader daar een verandering in gaat brengen. In huis zal ik weinig gebruik maken van de e-reader omdat het het het gebruik van een echt boek voor mij niet kan overwinnen.

Sony PRS-T2

De sony heeft een 6” mat scherm. Ik vind het matte erg mooi en het lijkt ook dat hierdoor de letters wat makkelijker lezen. Verder heeft de sony nog 5 knoppen zitten onder het scherm. Ik vind deze knoppen wat aan de scherpe kant en ik zie dit soort dingen altijd liever in touch. Wel zien de knoppen er mooi uit. De stylus die bij de e-reader wordt geleverd kan hierin niet worden opgeborgen. Dit resulteerde dat ik de stylus toch vaak even moest zoeken en dat vind ik jammer.

Beeld

De letters zijn ontzettend scherp en erg fijn om te lezen. Ik had in het begin nog een beetje mijn twijfels of dit bij weinig licht ook het geval zou zijn. Maar ook met weinig licht zijn de letters nog prima leesbaar. Het is gemakkelijk om de lettergrootte en lettertype aan te passen en dat werkt ook erg fijn.

Accuduur

Ik heb de e-reader pas een week in gebruik en heb hem nog niet hoeven opladen. Andere informatiebronnen geven aan dat de accu nog veel langer meegaat. Ik zal dat zelf uit gaan uittesten.

Voor de rest

De bouwkwaliteit is erg goed. De materialen voelen robuust aan en hij ligt er lekker in de hand. Je kan genoeg boeken kwijt op de sony veel heel wat leesplezier. Ook is het apparaat snel in het menu en bij het wisselen van de bladzijde.

De sony heeft er veel applicaties standaard opstaan zoals evernote en facebook. Zo kun je een gedeelte van een boek quoten en sturen naar je facebook. Opzich een mooie toevoeging maar ik zal dit weinig of niet gaan gebruiken.

Ik kan de Sony PRS-T2 voor iedereen aanraden die veel leest en geen zin heeft om boeken mee te nemen. Voor mij blijft een echt boek de beste optie maar op vakantie gaat de e-reader zeker mee.

Heb jij ook een Sony Reader PRS-T2 Zwart?

Ik ben ondertussen op vakantie voor een aantal weken. Ik kan na de vakantie wat scherper kijken naar de ereader en een wat uitgebreidere review geven