Sony Reader PRS-T2 Zwart Review

Johny Cash 22 september 2012, laatste update op 22 september 2012, 686 views

Sony Reader PRS-T2 Zwart

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur
  • Matte afwerking
  • Algemene afwerking

Minpunten

• Geen plaats voor stylus
  • Geen oplaadadapter voor USB-kabel

Veelzijdigheid Score: 4
Algemeen:

Voor mij is nog altijd het openen en ontvangen van een nieuw product een hele beleving. Deze keer niet anders. Onderaan de review staan foto's van het unboxen.

Wat krijg je bij de Sony Reader PRS-T2
- de reader
- stylus
- USB-aansluit kabel (micro-USB)
- handleidingen

Het eerste wat me opviel is dat ik geen plek had voor de stylus. Ik was sowieso niet van plan om de stylus te gaan gebruiken dus heb deze snel terug gedaan in de doos. De reader voelt zeer licht een stevig aan, de knoppen zijn van goede kwaliteit van er is een fijne matte afwerking. Over het algemeen oogt de reader heel simpel, en daar hou ik van aangezien er dan tijdens het lezen zo min mogelijk afleidingen zijn. De reader ligt zeer fijn in de hand en het is daarom niet perse nodig om accessoires te gaan halen om "ouderwetst" te kunnen lezen.

Waarom een digitale reader? Voor vakantie ideaal, je kunt ongelofelijk veel boeken meenemen met haast geen gewicht. Daarentegen is het natuurlijk heel leuk om een hele boekenverzameling te hebben. Maar ik heb er intussen al heel wat en eerlijk gezegd heb ik er geen ruimte meer voor. Ik heb geen zin om mijn opslagkasten verder op te vullen en al helemaal geen zin in het hele marktplaats circuit.

Prestaties:

Accuduur is perfect, Sony zegt dat je 2 maanden op 1 accuduur kan doen (zonder gebruik van WiFi), ik heb de reader nu 2 weken en nog geen enkele keer moeten opladen. De reader is redelijk snel, ik merk echter wel wat vertraging bij het veranderen van bladzijde en het opstarten van een boek. Niet storend.

Het touchscreen werkt fijn, het is natuurlijk niet te vergelijken met dat van een iPhone. Het reageert wat langzaam bij het typen en heeft kleine vertragingen. De helderheid en "leesbaarheid" van het scherm is perfect. Het scherm is zeer rustig op de ogen en leest daardoor heel snel.

WiFi en ander internet zaken heb ik eigenlijk niet veel getest. Ik heb deze reader om te lezen, niet om te facebooken of internetten. Het is dan ook mijn tip om wifi uit te zetten als je het niet gebuikt. Scheelt veel in accuduur.

Features:

Bij het aansluiten van het apparaat op mijn draadloos netwerk gaf hij automatisch een firmware update weer. Dit kon ik makkelijk over wifi binnenhalen en werd snel verwerkt door de reader. Intussen heb ik al twee firmware updates gehad en het lijkt dus dan ook of Sony actief bezig is met de ontwikkeling en eventuele bugfixes.

De reden van de stylus is volgens mij de handwriting app. Heel leuk om het scherm even te testen en om wat te tekenen, maar dit verveelt al vrij vlug. Facebook app en browser kort gebruikt, werkt redelijk maar heeft voor mij weinig meerwaarde. Zoals ik zei gebruik ik de reader om te lezen. Ik kan me echter wel voorstellen dat het heel makkelijk kan zijn wanneer je ergens bent waar je geen andere apparaat hebt voor internetgebruik. De reader zou in dit geval goed kunnen fungeren.

Wanneer je tijdens het lezen de reader voor een korte tijd weglegt valt het systeem automatisch in een standby modus. Het blijft staan op de pagina waarop je gestopt bent met lezen. Werkt heerlijk.

Prijs:

Kort maar krachtig: Niks mis mee.

Het apparaat is niet goedkoop en ook niet te duur naar mijn mening.

Conclusie:

Hoofddoel van de Sony Reader PRS-T2 is voor mij lezen, en dit doet hij perfect. Een heerlijk scherm, stevig apparaat en een fijne afwerking zorgen ervoor dat ik niet meer zonder kan.

Heb jij ook een Sony Reader PRS-T2 Zwart?

leuke review, heb hem ook sinds een week, vind de leesbaarheid super, facebook en www vind ik onzin op dat ding omdat het scherm gewoonweg te traag is. maar daar heb je een tablet voor toch ? heb er overigens geen stylus bij (of hij zit nog in de doos) maar das ook onbelangrijk. vind het trouwens wel moeilijk om boeken te organiseren en volgens mij zit je aan bol.com vast voor je boeken :S
maar mooi ding , heb hem zelf gekocht omdat er een mooi hoesje bij te kopen is zodat het echt een boekje is, dit in tegenstelling tot de kobo die iets duurder is.