Sharkoon T9 Value White edition Review

jordy-maes 13 september 2012, laatste update op 14 september 2012, 698 views

Sharkoon T9 Value White edition

Pluspunten

• Prima airflow
  • Prijs / kwaliteit
  • Vrij stil

Minpunten

• Voorste usb 3.0 poort: Geen usb header maar doorverbindkabel naar achter

Sharkoon T9 Value White
Gisteren een pc ingebouwd in deze kast. Ik heb er helaas wel zelf geen foto's van.
Wel een foto van HardwareInfo en van HardwareHeaven.

Uiterlijk
De kast ziet er zeer degelijk uit en zeker voor die prijs.
Aan de voorkant zitten 2 fans met witte leds ingebouwd. en aan de bovenkant zitten ook nog 2 witte leds die de kast extra 'designlicht' geven.
De binnenkant is langs 1 zijde wit afgewerkt. Wat ervoor zorgt dat alles toch weer mooier oogt.

Installatiegemak
De installatie verliep goed, geen problemen met het cablemanagement, er zijn gaten genoeg waar je cables door kan trekken.

De manier waarop je de HDD's moet bevestigen is toch vrij 'raar'.
Je moet je hdd eerst vastschroeven op brackets en deze brackets dan vastklikken met daartoe bestemde houder. Twee van deze houders bleven niet goed dicht, blijkbaar war hier de punt al van afgebroken.

Als je een dvd speler wilt installeren moet je eerst een frontje eruitschroeven, natuurlijk als je eerst je mobo erinsteekt en dan nog te horen krijgt dat iemand er nog een dvd speler in wilt is dit vrij moeilijk. Ze hadden dit beter met een kliksysteem gemaakt.

Inbouwmogelijkheden
Er zijn 9 5.25" inbouwslots voor DVD, card reader, HDD beschikbaar, dus hier kom je wel even mee toe.
De voorkant van de kast heeft ook een USB 3.0 aansluiting, maar deze heeft geen header. Dus als je deze wilt gebruiken moet je een usb 3.0 poort achteraan je kast opofferen.
Je hebt zelfs de mogelijkheid om watercooling in deze kast te plaatsen.
Onderaan de voeding heb je trouwens ook nog een stoffilter. Al zie ik het nut er niet van in om deze onderaan te plaatsen.

De kast is met een breedte van 200mm, een hoogte van 440mm en een diepte van 475mm toch een behoorlijke kast die ook nog eens degelijk is afgewerkt en met 3 witte led fans is voorzien.
Kortom voor 56 heb je een degelijk afgewerkte kast.

Sorry dat ik zelf geen foto's heb, maar ik heb deze pc bij iemand in elkaar moeten steken en ik had dus geen fototoestel bij.

Heb jij ook een Sharkoon T9 Value White edition?

Je review is erg duidelijk en ik herken alles wat je beschrijft. Die USB 3.0 aan de voorkant is erg jammer en daar heb ik ook niks aan. En het inbouwen van HDD's en spelers zat ik ook even te kijken maar het werkt wel goed.

Zelf heb ik de Sharkoon T5 nu ruim een half jaar en die is bijna gelijk is aan de T9 (die 2 fans aan de voorkant heeft i.p.v. 1 fan). Die 2 fans leken mij overbodig voor mijn bescheiden systeem. Hiervoor had ik een mooie tweedehands kast die ik zelf ongeveer 8 jaar lang gebruikte zonder enige nette airflow (eerder een 'tocht' flow inclusief stof) waarbij een fan in de zijkant zat die me meer last dan koeling gaf.

Ik vind deze serie (Sharkoon T5/T9) kasten een stuk leuker dan de duurdere kasten. Ik zocht al 3 jaar lang naar een leuke vervanger voor onder de 150 totdat ik deze kasten dus tegenkwam. Samengevat: Eenvoudig, normaal/mooi uiterlijk, best wel goede kwaliteit en erg goed(e)koop. Het enige jammere is dat bij mij de Power knop een tikje heeft gehad waarbij het zilver een stukje eraf is gegaan en dus niet veel kon verdragen.
Tjah, ik heb deze pc voor iemand moeten bouwen en ik had dus een budget.
Helaas betekende dat besparen op de kast.
Zelf had ik liever een Corsair Carbide 500R Black gezien maarjah.
Die kost wel 50 meer.

Daarom, eigenlijk voor 56 is dit een goede kast.