Iomega StorCenter ix2 Network Storage 2TB Review

marcoinsightNewbie 10 september 2012, laatste update op 10 september 2012, 835 views

Iomega StorCenter ix2 Network Storage 2TB

Pluspunten

• Goede web interface.
  • App voor android
  • Personal cloud
  • Prima snelheid

Minpunten

• Lelijk design.
  • Heb nog moeite om via de personal cloud bij mn bestanden te komen via wifi op een locatie buiten mijn eigen netwerk terwijl dit via 3G moeiteloos gaat. Zal waarschijnlijk nog aan de instellingen liggen

Features Score: 4
Gebruik gemaakt van de fijne aanbieding via Ibood.nl
Deze versie bevat slechts 1 maal 2 tb hdd. Het is dus de vraag wat je met deze nas wil doen. Is het puur om een backup van je pc of laptop te maken dan voldoet hij prima. er zit namelijk backup software bijgeleverd. Zelf was ik op zoek naar een zgn. RAID 1 nas dus heb ik los een 2e seagate baracuda schijf gekocht. Let wel op dat je exact dezelfde schijf bijkoopt omdat er anders storingen kunnen optreden. Verder was het plug and play. De webinterface ziet er volwassen uit en je kunt alles instellen via de interface. Wat ik super vind is de personal cloud functie die zorgt dat je overal bij je bestanden kunt mits je internet hebt. Daarnaast gebruik ik zelf android op mn telefoon en tab en ook daarvoor is er een app beschikbaar die zorgt dat ik bij mn bestanden kan. Het design is niet bijster bijzonder maar dat b oeit mij niet aangezien hij in de meterkast staat. Geluidsproductie is voor mij om dezelfde reden niet relevant. Prestaties voldoen prima ik kan snel een hd film streamen middels dnla. Kortom een fijne nas voor een goede prijs kwaliteit verhouding. Indien iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.

Heb jij ook een Iomega StorCenter ix2 Network Storage 2TB?