Specificaties 9,7" (1024x768), Android 4.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Viewpia TB-110 Zwart Review

wonnink 19 augustus 2012, laatste update op 20 augustus 2012, 5.861 views

Viewpia TB-110 Zwart

Pluspunten

• de prijs is nog een pluspunt. Gekocht voor 249 (MM) maar nu al te koop voor 229 bij de MM in Zoetermeer

Minpunten

• sommige applicaties reageren niet zo flitsend als bij een echte iPAD

ik weet niet of dit iets is wat alle viewpia's hebben, maar degene die ik mijn moeder kado deed heeft een probleem met de aanduiding van de overgebleven accuduur. Daardoor gaat de tablet op 'willekeurig' moment ineens uit. Alleen door hem aan de externe voeding te koppelen kan deze dan weer gebruikt worden. Lijkt erop dat er iets mis is met de manier waarop de batterij intern is aangesloten?

De opties onder instellingen | accu geeft aan dat er geen data beschikbaar is over het accugebruik. De accu aanduiding geeft ook altijd een volledig opgeladen accu aan. Bovendien moet hij ten minste eenmaal per dag worden aangesloten aan de voeding omdat de tablet anders opeens onverwacht uitgaat. Wie heeft hier soortgelijke ervaringen met deze tablet. Ik hoor het graag, ook als de accu capaciteitsaanduiding wel werkt.

Verder zijn verscheidene applicaties niet erg stabiel gebleken. Andere apps kunnen niet worden ge´nstalleerd omdat de tablet hier niet compatible mee zou zijn. Zoals bijvoorbeeld de NOS app. Zeer vervelend.

Heb jij ook een Viewpia TB-110 Zwart?

waarom is dit 'nutteloos' ? Ik had graag deze "review" of ervaring gevonden op internet als ik in Google op Viewpia TB-110 zoek. Helaas, niets gevonden. Ook geen 'oplossing' voor mijn probleem. Waar moet ik dan heen met mijn ervaring? Is het niet zo dat je reviews leest om de 'ja maar....' ervaringen van anderen? Wat het apparaat kan/hoort te doen staat in de specs.
Ben je al met de tablet terug geweest en is het een productiefout in jouw tablet of is dit een fout waar dit type gewoon last van heeft?
nog even een update:

op 30 augustus gaf de website van mediamarkt aan dat de reparatie terug was in de winkel. Omdat het bij de service balie altijd erg druk kan zijn, heb ik gewacht tot dinsdag 4 september, omdat ik geen bericht kreeg dat de tablet weer kon worden afgehaald.

Dat werd mij te gortig dus ben ik toch gaan vragen. Tot mijn verbazing was de tablet terug, wel een compleet nieuwe en deze doet het wel goed, voor wat betreft de aanduiding van de batterij conditie. Ook krijg je een melding als de batterij bijna leeg is, dus kun je op tijd de oplader aansluiten, zonder dat de tablet ineens uitgaat.

Bij vragen waarom ik nog geen bericht had gekregen, was het antwoord dat het waarschijnlijk aan postnl ligt. Tot gister nog geen bericht ontvangen.

Ik zal over een tijdje meer ervaringen melden hier door het review aan te passen. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Wel lijkt het erop dat bepaalde apps gewoon niet kunnen wordne geinstalleerd, zoals bijvoorbeeld de NOS app.
mooi, weer een nutteloze "slechte ervaring" onder het kopje "Productreview"

(tip: als je nieuwe apparaat niet functioneert zoals je verwacht, kan je er beter mee terug naar de winkel gaan ipv dit in een zogenaamde review melden)
Ik ben inderdaad teruggegaan, want ik was toch benieuwd wat MM te zeggen had. Daar is de tablet ingenomen en opgestuurd naar Viewpia. Ik kan online de status van mijn reparatie zien en de tablet is nu bij viewpia. Het is afwachten. Het kan 2 tot 3 weken totaal duren. Daarna zet ik mijn bevindingen hier ook neer, zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen, indien van toepassing.

voor de nieuwsgierigen:

Hoe ver is uw reparatie:
20-08-2012 (Ma) Reparatie aangenomen bij Media Markt - Zoetermeer
20-08-2012 (Ma) Wacht op akkoord voor verzending van leverancier
21-08-2012 (Di) Akkoord voor verzending van leverancier ontvangen
23-08-2012 (Do) Reparatie ontvangen bij Media Markt logistiek distributiecentrum
24-08-2012 (Vr) Reparatie doorgestuurd naar Servicecenter Viewpia

[Reactie gewijzigd door snrwo1 op 27 augustus 2012 20:25]

Hallo,

Ik heb de tablet gekocht bij MM, vorige zaterdag met de BTW actie... ik moet zeggen dat ik behoorlijk positief verrast ben! prijs kwaliteit verhouding is echt goed... de tablet draait op Android 4.0. het beeld is helder en duidelijk, naja als je hem naast een ipad 3 legt zie je natuurlijk wel een behoorlijk verschil maar daar betaal je dan ook een paar 100 euro meer voor... maar voor iemand die wat apps wil gebruiken, mail wil checken of even wil surfen op het net is dit echt een prima tab.
Sommige apps kunnen inderdaad niet worden ge´nstalleerd of zijn niet compatibel met het apparaat, maar ach genoeg andere apps die het wel perfect doen! het enige wat ik jammer vind is dat google talk er niet op kan en bij intensief gebruik moet je wel bijna elke dag opladen maar voor de rest werkt die prima! een aan te raden budget tablet!
Heb deze tablet zelf ook enige tijd geleden gekocht. Voor licht gebruik als de browser, Youtube e.d. is de tablet prima geschikt. Hij voelt acceptabel snel aan, maar voor grafische doeleinden schiet deze tablet wel echt tekort.

Voor de mensen die hem hebben: Op de website van Viewpia staat een firmware upgrade klaar. Het is aan te raden deze uit te voeren als je hem er nog niet op hebt staan, want hij fixed een aantal zaken als vastlopers, applicatie beschikbaarheid en nog wat dingen.
hoe moet je de viewpia upgraden? Ik heb deze eens aan de tand gevoeld en volgens de interface via instellingen menu is het OS 'up-to-date' . Hoe kan ik een firmware update uitvoeren? Moet je dan met de browser naar de viewpia website gaan en 'gaan met die banaan' of moet je de viewpia aan een pc hangen met een usb kabel? Heb namelijk geen idee hoe dit soort zaken gaan.

Overigens, als ik tv wil kijken met de ZIGGO app geeft deze nu aan dat dit alleen kan op originele, ongewijzigde apparaten. Om een of andere reden 'ziet' de ZIGGO app dat mijn viewpia niet 'origneel' is, terwijl er echt geen jailbreak of root heeft plaatsgevonden, in ieder geval niet door de eigenaar (80+).
Is het iemand al gelukt deze of de 7 inch versie te rooten/flashen?
Jazeker, ik heb versie 4.1.1 erop staan. Waar de animaties welliswaar alsnog niet vloeiend zijn, reageert hij wel iets sneller dan de standaard ICS erop. Bovendien draait mijn tablet op maximaal 1Ghz, terwijl op de website van Viewpia wordt gezegd dat er een 1.2Ghz processor inzit.

Omdat ik niet weet of ik het hier mag posten, kan je mij een DM sturen m.b.t. het rooten en flashen van de tablet.
Ik heb ook een Viewpia TB110, en ik zie de zelfde verschijnselen als Wonnink. De tablet stop zonder waarschuwing dat de accu bijna leeg is, en doet dat op momenten dat het accu-icoontje zeker nog 35% geladen aangeeft. Ook heb ik regelmatig problemen met de voeding waar nu al 2x een breuk in is geweest.
Mijn moeder's view pia is nog een keer terugggeweest, maar nu omdat de oplader niet meer leek te werken. Inderdaad was deze defect en kon ik een nieuwe " kopen" omdat deze gezien werd als accesoire. Daar ging ik uiteraard niet mee akkoord, aangezien deze "accesoire" essentieel is voor de werking van de tablet. Na veel gezeur kreeg ik toch gratis een nieuwe oplader. wel is het zo dat de connector in de tablet niet al te stevig is uitgevoerd, dus moet je voorzichtig zijn met in en uithalen van het kleine stekkertje. Ook moet je niet de tablet verplaatsen terwijl het snoer van de oplader er nog inzit. Dan heb je kans dat je teveel kracht zet op het kabeltje en stekkertje. Dat is niet goed voor de levensduur, aangezien e.e.a. niet gemaakt is op "ruw" gebruik.