IconBit XDS73D Review
Deze mediaspeler koos ik aangezien dit één van de weinige is die 3D kan afspelen, ik heb geen vergelijking gemaakt met andere beschikbare spelers die 3D kunnen afspelen, behalve wat betreft het design. Aangezien mijn PS3 als mediaspeler niet aan de wensen voldeed, via mijn laptop ik geen 1080p als output kan krijgen, én het direct afspelen via de USB-ingang van mijn 3D TV 47LW650S redelijk hakkelend beeld vertoonde, heb ik besloten een mediaspeler te nemen. In eerste instantie was de vraag wat de toegevoegde waarde was van een 3D mediaspeler, mijn TV kan immers ook film die SBS (side-by-side) zijn omzetten naar 3D, het grote probleem hierbij is echter dat wanneer er ondertiteling (.srt) gewenst is dat dit niet goed wordt weergegeven.
Pluspunten
Vloeiend beeld, ondertitels perfect, USB 2.0&3.0.
Minpunten
UI loopt soms vast en mag sneller.
Eindoordeel
Reacties (12)
Bedankt voor je review. Ik heb kort even deze MP van mijn collega geleend en hij bevalt mij prima. Ik wil hem dan ook gaan aanschaffen. Echter ik stream alles via mijn netwerk en vanaf mijn Synology NAS. Alles wordt vlekkeloos afgespeeld. Alleen heb ik vernomen dat je ook ISO bestanden kunt afspelen, maar deze bestanden kreeg ik helaas niet aan de praat. Het zijn een paar oude tekenfilms in DVD formaat die het wel op mijn oude MP goed deden. Heb jij ervaring met het afspelen van DVD ISO's en hoe zou ik deze aan de praat kunnen krijgen?
Oh wel ff de nieuwste firmware erop zetten!
Dan kan ie namelijk alle formaten aan...
- Voordat ik een volgende keuze in het menu aanklik moet ik eerst 5 seconden wachten anders loopt ie 8 van de 10 keer vast.
- maar zelfs wanneer ik dat doe loopt ie regelmatig vast.
- Wanneer ik een film te lang op pauze laat staan loopt ie vast.
- ook als ik de film stopzet en na een tijdje weer wat wil gaan kijken is ie gegarandeerd vastgelopen.
- en helaas, ook tijdens het kijken van een film wil ie weleens volledig bevriezen.
Met vastlopen bedoel ik dus dat ie ook echt vastzit en niet reageert op welke toets dan ook. Enige remedie is de stekker eruit halen en weer aanzetten. En dan: hopen dat ie 't weer doet.
Nee, geen aanrader dus......
Wat wel vervelend is, is dat wanneer je de film op pauze zet en weer verder gaat de ondertiteling is verdwenen. Je kunt deze ook niet meer selecteren. Enige oplossing is de film stoppen, starten, verder gaan waar je bent gebleven. Dan kun je de ondertiteling weer selecteren.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/366495/rups2.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/298855/crop640781b71b4c2_cropped.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/269773/profielfoto.jpg?f=community)