IconBit XDS73D Review

Buster_NL 12 augustus 2012, 11.308 views

IconBit XDS73D

Pluspunten

• Vloeiend beeld, ondertitels perfect, USB 2.0&3.0.

Minpunten

• UI loopt soms vast en mag sneller.

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze mediaspeler koos ik aangezien dit n van de weinige is die 3D kan afspelen, ik heb geen vergelijking gemaakt met andere beschikbare spelers die 3D kunnen afspelen, behalve wat betreft het design. Aangezien mijn PS3 als mediaspeler niet aan de wensen voldeed, via mijn laptop ik geen 1080p als output kan krijgen, n het direct afspelen via de USB-ingang van mijn 3D TV 47LW650S redelijk hakkelend beeld vertoonde, heb ik besloten een mediaspeler te nemen. In eerste instantie was de vraag wat de toegevoegde waarde was van een 3D mediaspeler, mijn TV kan immers ook film die SBS (side-by-side) zijn omzetten naar 3D, het grote probleem hierbij is echter dat wanneer er ondertiteling (.srt) gewenst is dat dit niet goed wordt weergegeven. Hiervoor moesten de ondertitels nog worden omgezet naar 3D (.sup). Een 3D mediaspeler (i.i.g. de IconBit) maakt van een film in SBS f Top-Bottom een 3D beeld en zet zelf de ondertiteling (.srt) om naar goed leesbare ondertiteling die iets naar voren komt (nt als in de Bioscoop). De beeldkwaliteit van een film gaat er ook op vooruit, mooiere kleuren en vloeiender beeld. Audio lijkt me uitstekend. De user interface van de IconBit is niet onaardig, wel gelijk even updaten naar de nieuwste versie (zie handleiding), daarnaast moet je even geduld hebben en niet te snel drukken anders loopt hij vast. De mogelijkheden zijn zeer divers: naast films, muziek afspelen zit er een browser op, kan hij worden aangesloten op het netwerk, netwerkschijven aflezen, media vanaf IPhone/Android via WiFi afspelen. Daarnaast zit er een Android op de mediaspeler zelf, deze ie gekoppeld aan de PlayStore waarbij je veel apps kan downloaden. Wat hiervan de toegevoegde waarde is wanneer je al in bezit bent van een smartphone moet ik nog ontdekken. Tevens is mediaspeler voorzien van een BitTorrent voor uploads/downloads. De metalen behuizing doet degelijk aan, maar laat wel vingerafdrukken zien. Denk er wel om dat er geen Harddisk ingebouwd is (zelf had ik nog een USB 3.0 schijf liggen) en dat er geen HDMI kabel is meegeleverd. Tip: HDMI kabel (1.4 HighSpeed met Ethernet) kan je goedkoop halen bij de Action!

• LG 3D TV 47LW650S

Heb jij ook een IconBit XDS73D?

Hoi Buster_NL,

Bedankt voor je review. Ik heb kort even deze MP van mijn collega geleend en hij bevalt mij prima. Ik wil hem dan ook gaan aanschaffen. Echter ik stream alles via mijn netwerk en vanaf mijn Synology NAS. Alles wordt vlekkeloos afgespeeld. Alleen heb ik vernomen dat je ook ISO bestanden kunt afspelen, maar deze bestanden kreeg ik helaas niet aan de praat. Het zijn een paar oude tekenfilms in DVD formaat die het wel op mijn oude MP goed deden. Heb jij ervaring met het afspelen van DVD ISO's en hoe zou ik deze aan de praat kunnen krijgen?
Kan je met deze mediaspeler ook film info ophalen, zoals posters en covers?
Volgens mij lukt dat niet nee. Overigens doet de bittorrent het ook niet, zelfs niet na 5 firmware updates. Ook niet alle subtitle formaten worden herkend...
Filminfo ophalen werkt als een zonnetje, en Subtitles downloaden kan ook gemakkelijk zie ik.
Ik heb deze ook aangeschaft en ik moet zeggen wat een fijn apperaatje,reageert snel speelt alles af!
Oh wel ff de nieuwste firmware erop zetten!
is het nog steeds beetje laggy en loopt het nog vast? reageert menu/afstandsbediening beetje soepel?
Kan je VLC Player for Android downloaden en dan gebruiken?

Dan kan ie namelijk alle formaten aan...
Geen ervaring met iso. Je kan ze natuurlijk wel omzetten naar avi. Anders even contact opnemen met iconbit, uit mijn ervaring zijn ze aardig behulpzaam ondanks de beroerde documentatie.
Heb je ook geprobeerd hoe xbmc er op draait?
De mijne loopt zeer regelmatig vast.
- Voordat ik een volgende keuze in het menu aanklik moet ik eerst 5 seconden wachten anders loopt ie 8 van de 10 keer vast.
- maar zelfs wanneer ik dat doe loopt ie regelmatig vast.
- Wanneer ik een film te lang op pauze laat staan loopt ie vast.
- ook als ik de film stopzet en na een tijdje weer wat wil gaan kijken is ie gegarandeerd vastgelopen.
- en helaas, ook tijdens het kijken van een film wil ie weleens volledig bevriezen. :-(

Met vastlopen bedoel ik dus dat ie ook echt vastzit en niet reageert op welke toets dan ook. Enige remedie is de stekker eruit halen en weer aanzetten. En dan: hopen dat ie 't weer doet.

Nee, geen aanrader dus......
Na installatie van de laatste firmware lijkt dit probleem opgelost. Je moet nog steeds niet te snel naar de volgende menukeuze gaan, maar daar is mee te leven.

Wat wel vervelend is, is dat wanneer je de film op pauze zet en weer verder gaat de ondertiteling is verdwenen. Je kunt deze ook niet meer selecteren. Enige oplossing is de film stoppen, starten, verder gaan waar je bent gebleven. Dan kun je de ondertiteling weer selecteren.
Zijn er mensen die een remote app voor dit apparaat hebben gevonden en eventueel ook gebruiken? Ik zou graag met dit apparaat mijn muziek willen afspelen maar zonder de TV aan te moeten zetten. Dus bedienen via je smartphone/tablet zeg maar. Ik hoor het graag van jullie.