AC Ryan Playon! HD Review
IK heb deze player nu al 2 jaar en de speler is traag, vooral als je de nieuwere firmwares er op zet.
AC Ryan heeft namelijk op een gegeven moment besloten om over te stappen op "GUI 2.0" en die GUI is dusdanig zwaar dat de processor het niet aankan.
Dus de toch al ietwat langzame speler werd nog trager.
Ook de netwerkmogelijkheden zijn traag en crasht vaak, er staat 100Mbit op de doos maar je mag blij zijn als je 3MB/s haalt, als de speler langer dan een dag aanstaat gaat de snelheid zelfs terug naar 1MB/s
Als Samba niet voor de zoveelste keer gecrasht is tenminste.
Torrents heb ik ook nog nooit aan de praat gekregen.
Wat betreft firmwares: ik heb ze allemaal geprobeerd en er is er geen een die goed werkt, vooral Samba blijft een...
Pluspunten
Hij speelt films af
Minpunten
Netwerk (Samba) crasht vaak en is erg traag Torrents werken niet De hele speler is traag Slechte ondersteuning van AC Ryan Geen nieuwe firmware meer, stekker is eruit getrokken.
Eindoordeel
AC Ryan heeft namelijk op een gegeven moment besloten om over te stappen op "GUI 2.0" en die GUI is dusdanig zwaar dat de processor het niet aankan.
Dus de toch al ietwat langzame speler werd nog trager.
Ook de netwerkmogelijkheden zijn traag en crasht vaak, er staat 100Mbit op de doos maar je mag blij zijn als je 3MB/s haalt, als de speler langer dan een dag aanstaat gaat de snelheid zelfs terug naar 1MB/s
Als Samba niet voor de zoveelste keer gecrasht is tenminste.
Torrents heb ik ook nog nooit aan de praat gekregen.
Wat betreft firmwares: ik heb ze allemaal geprobeerd en er is er geen een die goed werkt, vooral Samba blijft een probleem, de oplossing die AC Ryan meldt op hun forum: "dan gebruik je dat toch niet?"
Overigens komen er ook geen nieuwe firmwares meer voor deze speler, Realtek heeft de stekker eruit getrokken en AC Ryan dus ook.
Vreemd genoeg heeft de Mede8tor HD500 precies dezelfde hardware en met hun firmware werkt het wel allemaal goed, ook geven die nog firmware ondersteuning.
Voor mij in elk geval nooit meer een AC Ryan, ze hebben een onvolledig product op de markt gezet en hebben amper moeite gedaan om de boel echt te fixen.
Reacties (7)
100/8 (8bit = 1 byte) = 12,5MB/s. Uiteraard haal je dat nog steeds niet, maar het is ook de playonhd 1
wel mooie opsomming, jammer dat ac ryan failiet is (heb ik ergens vernomen op site van de buren)
Je hebt gelijk hoor, klopt helemaal wat je allemaal zegt. Maar voor veel mensen is die ene positieve eigenschap al voldoende. Het apparaat doet dat dan ook erg goed (tenminste, wel met de oudere firmware die ik erop heb staan
De rest van m'n netwerk is allemaal op Gbit dus daar kan het ook niet aan liggen.
De speler haalt direct na een reboot 4MB/s maar dat wordt al snel minder, 900KB/s / 1MB/s is normaal.
Ik gun ze dat faillisement ook, wist daar (nog) niks van overigens maar voor de consument zou het beter zijn als ze ermee stoppen.
Ze leveren immers producten af met veel beloftes die ze niet waarmaken.
[Reactie gewijzigd door SiGNe op 24 juli 2024 22:51]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn