Verbatim Store 'n' Go Netbook USB drive 8GB Zwart Review

sh4rp88 29 juli 2012, laatste update op 17 november 2015, 370 views

Verbatim Store 'n' Go Netbook USB drive 8GB Zwart

Pluspunten

• Klein Design
  • goede prestaties
  • goede prijs/kwaliteit verhouding
  • More green less plastic
  • 2 Jaar garantie

Minpunten

• In 1 kleur beschikbaar

Voor het upgrade van mijn hard disk space voor mijn netbook één Asus EEE PC 1025C, had ik een kleine maar een goed presterende mini USB-stick nodig. Al snel is mijn keuze gevallen op de Verbatim Netbook USB-station 8GB. Waarom mijn keuze de Verbatim Netbook USB-station is geworden is omdat de prijs per GB mij aanstaat en hij heel klein is, zodat ik hem in mijn netbook kan laten zitten zelfs wanneer ik hem in mijn 10" beschermhoesje stop.

Specificaties

StroomvoorzieningUSB aansluiting
Garantie via Verbatim2 Jaar
Volledige specs http://www.verbatim-europ..._7754_0_30846__11355.html

Gemak van gebruik

Zoals ik al in mijn inleiding vertelt had is deze Netbook usb-station uitermate geschikt voor het gebruik in combinatie met een netbook. Denk hier aan de wat oudere EEE PC die bijvoorbeeld maar 160GB opslag hadden, en middels deze USB-station kun je het uitbreiden met 8GB/16GB/32GB. En dat in combinatie met de snelle reactie snelheid van deze usb-station is het een waardige aanvulling voor het uitbreiden van de opslag capaciteit.

Het Design

De Verbatim Netbook USB-station is heel klein vormgegeven, zodat deze gewoon geplaatst kan blijven in je netbook zonder dat deze in de weg zit, wanneer je je netbook wilt opbergen in een beschermhoesje. Dit maakt deze usb-station uitermate geschikt voor blijvende uitbreiding van je netbook opslag capaciteit. Daar komt ook nog is bij dat deze station milieu vriendelijk is, door zijn More Green Less Plastic vormgeving. Dit houd in dat de Verbatim Netbook USB-station niet onnodig gebruik maakt van plastic in het design.

De prestaties

De Verbatim Netbook USB-station heeft een snelle reactie snelheid waardoor het bijna lijkt dat dit een volwaardige hard disk is. Ik heb deze usb-station nu al bijna 2 weken in mijn netbook zitten en merk bijna niet wanneer ik naar de usb-device schrijf of naar de interne hard-disk.
Deze Verbatim Netbook USB-station heb ik getest met CrystalDiskMark V3.0.1 x64 in een USB 2.0 poort. De instellingen van het programma staan op een bestand van 100MB en dit 2 maal.
Hieronder vindt u de test resultaten van de USB-station.

Korte conclusie
De Verbatim Netbook USB-station is een geschikte upgrade voor je netbook opslag capaciteit. En door zijn slanke design is hij uitermate geschikt voor pertinente gebruik op uw netbook. De prestaties mogen er ook zijn waardoor het net lijkt of je op een interne schrijf aan het lezen/schrijven bent. De 2 jaar garantie en de 24 uur hotline van Verbatim is natuurlijk goede service.

Heb jij ook een Verbatim Store 'n' Go Netbook USB drive 8GB Zwart?