Alcatel SpeedTouch 780WL Review

marco_balk 2 februari 2008, laatste update op 15 februari 2009, 1.979 views

Alcatel SpeedTouch 780WL

Pluspunten

• Uitebreide features
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Iets te warm tijdens gebruik naar mijn mening

Beheerbaarheid Score: 4
Ik ben een van de gelukkigen die door middel van een actie van XS4ALL dit modem gratis toegestuurd heeft gekregen, terwijl ik al een tijd abonnee ben. :)
Met het aansluiten was ik blij verrast dat ik niets hoefde in te stellen. Alles werkte meteen: van ADSL tot WLAN. Blijkbaar configureren ze 'm voor bij XS$ALL!
Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is Telefonie, maar gaat wel gebeuren!

De admin-pagina is ook erg uitgebreid. Het was even wennen, aangezien ik een oud Speedtouch modem had met andere beheerfunctionaliteiten, maar ik wil niet meer terug. ;)

De Toolbox die je kan benaderen via het adminscherm is lekker uitgebreid:
  • Remote Assistance
  • Firewall
  • Intrusion Detection
  • Dynamic DNS
  • User Management
Ik ben dus erg tevreden over het modem en zijn features. Ik moet allen mijn WII nog even goed zien te koppelen aan mijn WLAN. Hierbij krijg ik nog weleens foutmeldingen. :(
Maar ik betwijfel of dat aan het modem ligt... ;)
Nog een laatste opmerking: het modem wordt wel warm na enig gebruik. Deed de vorige ook, maar persoonlijk vind ik het iets te warm.

• Nintendo WII

Heb jij ook een Alcatel SpeedTouch 780WL?

Mocht iemand iets missen, meldt het dan, zal ik het eens testen/reviewen... :)
Erg karige review. Je bent gewoon blij met je nieuwe gratis modem en komt dat hier even melden.

Als je wireless uitzet, wordt ie minder warm.
Hallo heb het modem vanaf begin augustus in gebruik met voip adsl only .Het vorige modem werd ook behoorlijk warm en heb er toen voetjes onder geplakt .Dat wil zeggen soort zelfklevende haakjes voor douche of keuken .daardoor is de vrije ruimte nu 2cm .mijn vorige modem viel namelijk door de warmte soms uit
Een beetje magere review, heb je verbindingstesten gedaan, snelheidstesten, meerdere verbindingen getest?
In ieder geval, ik heb nou ook een aantal dagen deze router draaien en hij bevalt mij slecht. Hier staat de ISDN variant, maar dat zou niet uit moeten maken. De modem gaat er meestal uit als ik een online spel aan het doen ben. Ik kan geeneens 30 seconden Team Fortress 2 spelen zonder connectie problemen. Mijn vorige modem, de Speedtouch 510i, had daar totaal geen problemen mee. Ik hoop zelf dat het een kapotte router betreft maar ik betwijfel het... Wat ik hiermee probeer aan te duiden is dat mensen beter even verder kunnen kijken naar kwalitatief betere modem/router (D-Link, Netgear, USRobotics, DrayTek, enz.).
Nog even een aanvulling op mijn verhaaltje van hierboven (ik kan het niet meer editten).
Het was dus blijkbaar wel een kapotte modem (die 780iWL), maar ik heb van XS4ALL een nieuwe FRITZ!Box 7170 gekregen en die werkt goed.
Ik heb deze net gekocht met de laatste firmware en deze in voor Telfort ingesteld maar de internet klapt iedere keer voor 1 paar sec er uit en dan gaat die weer verder en loopt mijn download snelheid van 1300kb/s naar 800kb/s als ik een hard reset doe dan kom die snelheid weeer terug maar voor even dan loopt die weer terug naar 800kb/s. Snap niet waarom? Imand heeft een goed idee voor me ?
Ik heb hem in bruikleen van XS4all. Ik ben niet helemaal tevreden. Het ding staat in de meterkast (begane grond). Met de PC's op de eerste verdieping werkt het draadloos goed. Maar de OC op de tweede verdieping (staat aan het trapgat, waar de meterkast ook aan staat, dus nie echt veel beton of zo) werkt het zeer matig. Vaak kan ie geen verbinding voor elkaar krijgen. Soms is de verbinding dan opeens weer heel goed.

Heb het oude speedtouch usb-verbindingsding (120 of zo, b-verbinding) al vervangen door een linksys PCI-kaart met g-verbinding, maar dat maakt niet uit.