Specificaties 16GB USB 3.0-stick (0,485 per GB) - Bekijk alle specificaties

Verbatim Store 'n' Go V3 16GB Blauw Review

sh4rp88 24 juli 2012, laatste update op 17 november 2015, 2.344 views

Verbatim Store 'n' Go V3 16GB Blauw

Pluspunten

• Milieu vriendelijk design
  • Goedkoop
  • 2 jaar garantie
  • USB 3.0
  • Ondersteunt USB 2.0
  • Slide and Lock systeem
  • Weegt maar 10 Gram

Minpunten

• Matige prestaties met grote bestanden

Ongeveer een week geleden heb ik de Verbatim V3 16GB versie in ontvangst mogen nemen. Ik was opzoek naar een betaalbare usb 3.0 usb stick, die ik zou gaan gebruiken bij het hanteerbaar maken van grote bestanden zoals video bestanden en ISO-files . En deze Verbatim is daar de uitkomst van. De V3 usb-stick is er in verschillende capaciteiten zo is er een 8GB, 16GB, en een 32GB variant.

specificatie
Productgewicht10 gram
Productafmetingen (LxBxH)58/20/11 MM
Gegevensretentie10 jaar
StroomvoorzieningVia USB-poort
InterfaceUSB 3.0 (USB 2.0 compatibel)
IndelingFAT32
Volledige specs http://www.verbatim-europ...11140_0_39043__14066.html

Uiterlijk
De USB-stick is geheel van plastic gemaakt en maakt gebruik van het (More Green Less Plastic) label. De afwerking van het plastic van de USB-stick is goed, zo voelt de stick heel stevig en kan het wel tegen een stootje. Verder maakt de V3 gebruik van een Slide and Lock systeem, dit houdt in dat je geen dopje nodig hebt de usb plug te beschermen. Zelf vindt ik dit mechanisme zeer solide aanvoelen en lijkt mij niet snel kapot te gaan. De stick is voorzien van een ring aan de bovenzijde zodat je hem makkelijk kan bevestigen aan een sleutelhanger. Het logo van Verbatim is mooi weergegeven in het slide and lock systeem.

Prestaties
Ik heb de V3 getest middel CrystalDiskMark v3.0.1 en heb deze test gedraaid in combinatie met een 100MB file transfer. Tevens heb ik de V3 getest tegen een USB 2.0 stick van ook 16GB capaciteit. De prestaties van de USB 2.0 stick waren als volgt 18,5MB lees snelheid en 4,7MB schrijf snelheid. De prestaties van de V3 is te zien in de afbeelding hieronder.

Uiteraard heb ik ook een test gedaan middels het overzetten van kleine bestanden, het ging hier om een map van 249MB met daarin 162 kleine bestanden van ongeveer 1.6MB groot. En daar kreeg ik de volgende resultaten van.

Waarde in seconden
V3 USB-stick 3.0 0:25:45
USB-stick 2.0 1:03:23
gegenereerd door TERW_DAN's benchbakker

korte conclusie
Ik ben zeer tevreden met deze V3 USB-stick hij is vrij rap in het overzetten van kleine bestanden zoals MP3-bestanden en bijvoorbeeld JPG-bestanden. Helaas gaat het overzetten van ISO-bestanden of video-bestanden hem wat langzamer af. Kortom een goede usb-stick met veel capaciteit voor weinig geld. En Verbatim geef deze usb-stick maar liefst 2 jaar garantie.

Heb jij ook een Verbatim Store 'n' Go V3 16GB Blauw?

Vandaag deze stik aangeschaft en een bench gedraaid.
De lees snelheid is beter, maar de schrijf snelheid is echt treurig:

-----------------------------------------------------------------------

Random Read 4KB (QD=1) : 7.631 MB/s [ 1862.9 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 0.128 MB/s [ 31.3 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 5.992 MB/s [ 1463.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 0.101 MB/s [ 24.6 IOPS]

Test : 100 MB [E: 0.0% (0.0/14.6 GB)] (x1)
Date : 2013/03/19 15:45:23
OS : Windows 7 Home Premium Edition SP1 [6.1 Build 7601] (x64)

[Reactie gewijzigd door Ploink op 19 maart 2013 15:47]

Super bedankt voor de aanvulling zoals ik al in mijn review gezegt had is dat de prestaties wat aan de lage kant zitten :)