TP-Link TL-WA730RE Review

martward02 6 december 2012, 1.468 views

TP-Link TL-WA730RE

Pluspunten

• Makkelijk te configureren
  • Goed bereik

Minpunten

• Werkte niet echt goed met mijn vorige router 802.11g

Beheerbaarheid Score: 3
Dit is niet een review maarb meer een opmerking.

Ik gebruikte deze eerst met een 802.11g router, toen werkte hij niet heel goed, hij verloor heel vaak zijn verbinding met de router. Opnieuw configureren is niet moeilijk, maar wel irritant als het vaker gebeurd.

Gebruik hem nu een aantal weken met een N-router, en nu werkt hij perfect. Hij behoud altijd zijn connectie.

Ik heb deze op mijn kamer staan en hij is op mijn compute aangeloten met een LAN kabel.
Utorrent download snelheid ligt rond de 500-600 KB/s zonder,
Rond de 1 MB/s met.

UPDATE!!
Uiteindelijk kreeg ik weer problemen met de extender. Ik ben overgestapt op homeplugs, waardoor ik nu boven goed internet heb.
Ik gebruik de TP-Link nu als access point.
Het geheel staat nu een maand of twee en werkt uitstekend.

De homeplug is de Linksys PLSK400 set.
TP-Link wa730RE nu dus als ACCESS POINT, niet als extender

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad, en als er vragen en/of opmerkingen zijn kunnen jullie mij mailen of een berichtje achterlaten.

Heb jij ook een TP-Link TL-WA730RE?

Wel zo handig om te vermelden welke router die vorige 802.11g exact was.
Beide routers waren Fritzboxen, eerst de 7170 en nu de 7360