Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS212J Review

multax 4 juli 2012, laatste update op 4 juli 2012, 5.878 views

Synology DiskStation DS212J

Pluspunten

• Installatie HDD's
  • Installatie en gebruik software
  • Stil en zuinig.

Minpunten

• Witte kleur behuizing

Kwaliteit voeding Score: 4
Na lang zoeken en vergelijken heb ik de Synology DS212J gekocht. Ik gebruik de DS212J vnl. voor veilige opslag (via Hybrid Raid), maar de gebruiksmogelijkheden naast opslag van gegevens zijn talrijk en het onderzoeken waard.

Prijs-kwaliteit vind ik erg goed. Het apparaat oogt degelijk (wel veel plastic) en het installeren van de HDD's is een fluitje van een cent. De witte kleur spreekt mij overigens niet zo aan, dus al de DS212J in het zicht staat thuis, denk wel aan de kleur.

Ik ben erg enthousiast over de besturingssoftware. Als je de handleiding goed doorleest is installatie en gebruik van de DS212J erg gemakkelijk. Ook de website van Synology biedt veel extra info.
Heel veel mogelijkheden (dus niet enkel opslag) en allemaal erg overzichtelijk en gemakkelijk benaderbaar.

Tenslotte vind ik de DS212J erg stil. Hij staat bij mij in de woonkamer, maar daar merken wij niets van. Ook de koeling doet stil zijn werk. Ik gebruik 2x een WD Caviar Green (WD20EARX) 2TB-schijven.
Ook het energieverbruik is prima.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS212J?

Meer advertenties