Logitech Wireless Touchpad Review

pghwNewbie 24 juni 2012, 514 views

Logitech Wireless Touchpad

Pluspunten

• Makkelijk te installeren op Windows.
  • Instelbaar.

Minpunten

• Scrollen met 1 vinger zou makkelijker zijn.
  • Zoomen kan niet.

Als je op een ipad hebt gewerkt, dan wil je voor je Windows pc ook wel zo'n handig navigatiemechanisme. Dus kocht ik een Logitech Touchpad omdat die inderdaad goed samenwerkt met Windows. Het installeren was een fluitje van een cent.
Het was wel even wennen om goed te scrollen. Dat moet met twee vingers, terwijl je op een ipad vaak met 1 vinger kunt bladeren. Bij het scrollen had ik er last van dat ik per ongeluk met 1 vinger eerder contact had en daardoor klikte, waardoor ik ineens op een ander plek op de pagina zat dan verwacht. Dat euvel heb ik ondervangen door de instelling 'tikken om te klikken' uit te zetten. Voor de muisklik gebruik ik de selectieknop op de touchpad. (Of de toets die ik op mijn toetsenbord heb gedefinieerd voor muisklik. Ik heb namelijk het keypad van mijn toetsenbord met behulp van AutoHotkey geprogrammeerd voor muisklikken, copy, paste, etc. Zo klik ik rechts en schuif ik, op de touchpad, links.)
Het oppervlak van de Touchpad is groot genoeg als je de aanwijzersnelheid op 3/4 zet.
Zoomen kan inderdaad niet en dat vind ik een gemis.

Heb jij ook een Logitech Wireless Touchpad?