Fractal Design Define R3 USB3.0 Arctic White Review

madsector 2 juli 2012, laatste update op 2 juli 2012, 1.152 views

Fractal Design Define R3 USB3.0 Arctic White

Pluspunten

• Uiterlijk (spierwitte lak), aantal drive bays (3½"althans) en rubber ringetjes voor de schijven, geluiddempende maatregelen, stoffilters, kabelmanagement

Minpunten

• Roestgevoelig (althans, vorige uitvoering), weinig 5¼" bays (kan ook niet anders)

Ik heb ooit de voorloper van deze kast gekocht, zonder USB 3.0 maar met eSata. Maar toen moest er een server komen en daar was deze kast, met 8 3,5" bays heel geschikt voor. Dus mijn eigen PC maar weer terug in een andere kast.

Omdat hij zó ontzettend strak en mooi is, toch maar een tweede gehaald voor de PC. En nu staan de kasten gebroederlijk naast elkander. Verbeteringen te opzichte van de vorige editie zijn naast USB 3.0 ondersteuning de verbeterde rubberen randbeschermers voor het kabelmanagement. Bij de oude vielen die er makkelijk af, bij de nieuwe dus niet.

Zou het bijna vergeten. De oude kast heeft ooit een beschadiging opgelopen, en daar zit inmiddels roest. Kan ook zijn dat daar nooit een beschadiging heeft gezeten, maar een slecht stukje staal en dat het van binnenuit is gekomen, of een braam onder de lak. Mogelijke oorzaken genoeg, maar vind het jammer dat de kast is gaan roesten. Hopelijk is de nieuwe beter op dat gebied.

Op verzoek wat foto's en nadere uitleg. Beide kasten zijn Define R3's, alleen van andere generaties. Inbouwen is prettig, vooral bij de nieuwere versie omdat de rubbers van het kabelmanagement niet zo snel loslaten. Ik heb zelf voor de PC een goedkope voeding gebruikt, met te korte kabels, waardoor ik de kabels niet mooi kon routeren.

Bij de nieuwe versie is de rode powerled wat minder aanwezig, bij de oude zag je de rode gloed door het plastic heen.

Heb jij ook een Fractal Design Define R3 USB3.0 Arctic White?

Dit is nou niet echt een review, als ik eerlijk ben. Hoe is het inbouwgemak, de bouwkwaliteit, de koeling, de stilte?
Ik ben wel benieuwd naar de roestvorming, kan je daar meer over vertellen? Misschien kan je het met foto's beschrijven?
En welke versie was de vorige behuizing? Ook een Refine R3? Want ik heb ook een Ref R3 waarvan de rubbers er snel uit gaan... Ik ben dan wel naar de constructie benieuwd :)
Geen ster want naar aanleiding van de tekst (niet review) mis ik:

- Vergelijk met oud model
- Foto's (resultaat, kabelmanagment etc)
- inbouw ervaringen
- motivatie setup van airflow en benutten functies kast

en ik keek zeer uit naar een nette review van deze kasten ivm plannen van hackingtosh (iets met veel opslag + goede looks)

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 18 juni 2012 23:57]