Specificaties Small form factor, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec New Solution NSK2480 Review

Random aka Indy 18 juni 2012, laatste update op 18 juni 2012, 662 views

Antec New Solution NSK2480

Pluspunten

• Bouwkwaliteit (zoals gewend van Antec).
  • Koeling adequaat en stil.
  • Gemak om alle componenten in te bouwen.
  • Kwaliteit en stilte voeding.

Minpunten

• Afmetingen ! (meten is weten)
  • Kast had ietsje hoger mogen zijn (10 a 20 mm)
  • Weinig modbaar (geen extra fans monteerbaar)

Kwaliteit voeding Score: 5
Motivatie:

Mijn vorige behuizing was een Silverstone SST-SG06B, ik vond dat deze case gewoon te klein is i.c.m. het aantal en het type componenten dat ik gebruik om een HTPC te doen draaien. Ik heb altijd positieve ervaringen gehad met Antec tot op heden dus het was snel beslist om deze NSK 2480 te bestellen. Deze combo dient ook als backup server(tje) (zie hoofdstukje Operating System)

Verpakking:
Netjes verpakt zoals het hoort en we gewend zijn van Antec. Veel (extra) zit er niet bij , een handleiding die zeer beperkt is, wat schroefjes en dat is het dan.

Montage:
In combinatie met de onderdelen die ik gebruikt heb was het een droom om alles te monteren in vergelijking met de Silverstone. Uiteraard moet je ook het nadeel er bij nemen namelijk dat deze case echt wel groter is dan de Silverstone, in andere woorden je moet wel de plaats hebben in je meubel of kast! Meten is weten dus DOEN vooraleer je deze case koopt want niks is zo knullig als alles gemonteerd is om tot de vaststelling te komen dat het meubel te klein is :) Als je een FANLESS videokaart gebruikt (waar een mega koeler op gemonteerd is) kan je hier in de problemen komen met de inbouwhoogte... In mijn geval heb ik de plastic cover (op de koeler) van de videokaart moeten slopen om de kast dicht te krijgen.

Geluid:
Nogmaals in vergelijking met de SIlverstone: een opluchting, de Silverstone heb ik veel tijd in gestoken om de oorzaak van het lawaai te vinden en dat bleek de voeding te zijn. De fan en de cpu koeler waren nauwelijks hoorbaar bij de Silverstone maar de voeding was (te) luid. Bij de Antec NSK is het gewoon, met de fans op minimum, STIL!!! Je moet echt met je oor op 10 cm van de case gaan hangen om ze te horen. Ideaal dus voor een HTPC die in de huiskamer staat en volledig volgens de gestelde verwachtingen.

Temperatuur:
Dat was in de kleine Silverstone case ook een probleem want het durfde daar wel eens echt oplopen.
Bij deze case is dat euvel ook weer voltooid verleden tijd, ik heb geen testen gedaan met de fans op medium of high aangezien ik vooral stilte wil in de huiskamer. Maar de koeling is voor mijn setup ruim voldoende.

CPU:

Idle: +/-25 C (Silverstone + 40 C en meer)
Load:+/-40 C (Silverstone +65 C en meer)

Operating System:
Eerst getest met Win Home Server 2011, voldeed echt niet aan mijn verwachtingen en is geen Mediacenter OS in mijn bescheiden mening. Van scratch Ubuntu ge´nstalleerd wat volledig voldoet en razendsnel opstart, na de bios post duurt het ongeveer een 10 secs en ik heb beeld. XMBC starten en klaar. Ik betrap er mezelf op dat ik regelmatig surf en zelfs lichte games speel op deze combo. Enkel de Blu ray combo geeft (voorlopig) nog probs in Ubuntu maar dat vissen we wel uit op termijn.

Heb jij ook een Antec New Solution NSK2480?