Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL5007H Review

harmen1987 17 juni 2012, laatste update op 17 juni 2012, 4.943 views

Philips 32PFL5007H

Pluspunten

• Goed beeld, leuke toevoegingen, CI+, makkelijk te combineren met computer

Minpunten

• Traag zappen bij digitale tv, menu en smart tv laadt wel traag.

Getest in combinatie met Ziggo analoog en digitaal door middel van een CI+ module.

Features
Dit is mijn eerste platte tv, hiervoor een ouderwetse beeldbuis gehad dus heb weinig vergelijkingsmateriaal. Ik zal de verschillende onderdelen van de TV bespreken zoals deze voorkomen in het "home" menu.
Het belangrijkste is uiteraard het tv kijken, dit onderdeel zal worden besproken in de andere hoofdstukken.

In het Home menu kan worden gekozen voor de volgende onderdelen:
- Programmagids
Werkt zoals een programmagids moet werken, alleen bij mij werkte het niet via internet maar moest ik instellen "van de zender" oftewel, hij haalt de informatie uit de kabel.
Werkt prima, de indeling is vergelijkbaar met de nu.nl tvgids.

- USB openen
Films, muziek en plaatjes kunnen geopend worden door een usb aan te sluiten. Er kan ook in HD worden opgenomen, hiervoor is een harde schijf van minstens 250GB nodig. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

- Uw netwerk
Als op je computer op hetzelfde netwerk bepaalde software is geinstalleerd (Mediamanager) kan je alle plaatjes, muziek en film bestanden openen die op de pc staan. Dit kan zowel geregeld worden via de TV als via de PC. Werkt goed, alleen sommige film bestanden worden niet geopend.

- Smart tv
Hier kan je net zoals op je smartphone apps installeren en openen. Alle uitzending gemist apps van de Nederlandse zenders zijn aanwezig en diverse on-demand apps. Daarnaast kan je ook gewoon browsen of youtube openen. Werkt opzich goed, alleen de snelheid van het navigeren laat nog wel te wensen over. Het laden duurt telkens erg lang. Ik erger me er niet veel aan maar is wel een minpunt met de huidige techniek.

- Scenea
Plaatjes afspelen op de pc als achtergrond, nutteloze toevoeging voor mij dus zal er verder geen woorden aan vuil maken.

Naast deze onderdelen kunnen de diverse dvd recorders worden toegevoegd aan het menu. De algemene conclusie van dit onderdeel is dat het allemaal goed werkt, maar niet altijd even snel.

Kleurweergave
De kleurweergave vind ik mooi. Zwart is zwart, en wit is mooi wit. Via een installatie wizard kan je aan het begin instellen wat je voorkeuren zijn aan de hand van diverse voorbeelden waar je uit moet kiezen. Natuurlijk kan dit later nog aangepast worden.

Ghosting
Geen last van gehad, snelle bewegingen gaan goed behalve bij analoge signalen en als er iets via internet wordt bekeken. Dit ligt dan ook meer aan het signaal, later meer hierover.

Bouwkwaliteit
Alles voelt stevig aan. Er is een stevige poot, en heb geen moment de angst dat de tv om zal vallen. De tv kan een stuk gedraaid worden en dat voelt ook goed aan. Naden sluiten goed aan, kabeltjes passen makkelijk in de aansluitingen.

De laatste week is de prijs nogal omhoog gegaan bij de BCC, ik heb hem voor een zeer schappelijke prijs van 450 euro kunnen halen, waar ik ook nog 50 euro terug krijg van Philips. Let op, in de folder van Philips staat dat je alleen 3 films krijgt bij dit model, maar ik heb bevestiging gekregen dat ik 50 euro terug krijg en 3 films, dus lijkt goed te gaan.

Contrast en helderheid
Contrast en helderheid zijn wat mijn betreft prima, ik vind het perfect HD beeld, maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.

Pixeldefecten
Ik heb deze tv nog maar een week, tot nu toe geen defecten. Mocht dit veranderen dan pas ik hier nog wat aan.

Vormgeving
Vormgeving is persoonlijk, Ik vind het grijs staalachtige kader mooi en stijlvol. Bij veel tv's is er een erg glimmende en reflecterende rand. Dat is hier minder het geval en vind ik een pluspunt. De poot is een simpele plaat, valt niet veel op maar ziet er ook goed uit. Er zijn geen lichtjes aan als de tv aan staat wat ik ook wel wat vind.

Afstandbediening
Prima degelijke afstandbediening met directe toegang tot smart tv. Mogelijkheid tot opnemen en pauzeren van het beeld.

Signaal
Ik heb deze tv zowel met analoog als met digitaal/HD getest. Bij het analoge deel merk je gewoon dat er te weining beeldpunten worden doorgegeven voor de grootte van de tv. Het voordeel is dan wel weer het snelle zappen.
Door middel van het insteken van een CI+ module (besteld bij Ziggo, waarschijnlijk niet het goedkoopste maar wel het makkelijkst. Binnen een paar dagen in huis inclusief smart-card) heb ik nu bij de belangrijkste zenders HD. Zeer mooi beeld, zeker belangrijk met de voetbalwedstrijden deze zomer! Het zappen gaan niet snel, maar dat accepteer ik graag voor deze beeldkwaliteit.

Aansluitingen
Met drie USB aansluitingen, een mogelijkheid tot het aansluitgen van SCART (via een omzetkabeltje) en HDMI kan je alles aansluiten wat je wilt. Daarna is er nog audio uit en in aanwezig voor het geluid. De ingebouwde wifi werkt prima. Heb alleen de remote app voor mijn android smartphone nog werkend gekregen.

Geluid
Geluid vind ik goed genoeg, heb er weinig verstand van dus hecht hier maar niet te veel waarde van. Het is goed genoeg voor mij. ;)

Zal binnenkort nog wat foto's toevoegen.

Heb jij ook een Philips 32PFL5007H?

Beeldkwaliteit is toch altijd persoonlijk ;) Traag zappen heb ik bij elke decoder als ik digitaal kijk. Maar vind ik niet zo erg :)
- foutje -

[Reactie gewijzigd door harmen1987 op 17 juni 2012 11:08]

Dank voor deze review. Nog een paar foto's zou nog leuker zijn. Ik overweeg ook de aanschaf van deze smart tv. Een interessante nieuwe generatie met op het eerste gezicht veel functionaliteit en kwaliteit voor relatief weinig geld. Het wachten is nog op beoordelingen van professionals. Deze en andere positieve reviews van andere nieuwe LED tv's geven de indruk dat ook dit type Philips tv wel goed gaat scoren.

Voor nu heb ik enkele vragen: kun je de ingebouwde WiFi verbinding ook uit zetten? En kun je de tv goed laten 'aanhaken' in een netwerk beveiligd via WPA2 personal? En is misschien bekend hoe groot de externe HD maximaal mag zijn? Humax b.v. adviseert op internet met <1 terrabyte, maar in de gebruiksaanwijzing van hun nieuwe kabeltuner 5300c zelfs max. 500GB.
Jammer dat deze review nog geen update kreeg. Ik koos intussen voor de al wel door enkele experts opvallend positief geteste slechts 44 euro duurdere 32PFL5507H.

De prijs van de beste aanbieding daarvan steeg vandaag met 11 euro. Toch blijft het voordeel t.o.v. de adviesprijs van luttele maanden terug groot. Dit heb ik de laatste tijd wel vaker. Soms net een dag te vroeg (Sony Ericsson Xperia Ray) of nu weer net een dag te laat kopen. Want de mooiste aanbieding was toch echt even 475 euro. Slechts 33 euro meer als de 32PFL5007H. Dat geringe verschil lijkt de reden voor deze prijsverhoging.
De reden dat ik nog geen update op je vragen heb gegeven is omdat ik een tijdje buitenshuis ben geweest en nog niet de mogelijkheid heb gehad om op je vragen te antwoorden. Wifi samen met een beveiligd netwerk werkt in mijn geval prima.
Een harde schijf heb ik er nog niet op aangesloten.

Ik heb een aantal foto's geschoten maar de kwaliteit van die foto's was eigenlijk te laag om een toevoeging te zijn op de officiele productfoto's.

Het prijsverschil t.o.v. de 5507 is inderdaad klein. Op het moment dat ik hem kocht echter wel zo'n 50 euro. Aangezien ik geen waarde hecht aan 3d had ik hier geen interesse in.
Krijg je op deze TV ook tijdens het zappen 'Nu en Straks' programma informatie in beeld? Ik heb nl nu een Philips TV uit 2010 die dit niet doet, tamelijk irritant. Ik moet dan steeds op Info drukken om te kijken waar ik nu naar kijk en wat er daarna op de zender uitgezonden wordt...
Nee, tijdens het zappen niet die informatie en je moet inderdaad op info drukken.
Vind ik soms ook irritant ja.