Microsoft Bluetooth Mobile Keyboard 6000 Review

altasia 13 juni 2012, laatste update op 13 juni 2012, 355 views

Microsoft Bluetooth Mobile Keyboard 6000

Pluspunten

• mooi compact toetsenbord
  • goeie toetsen
  • Bluetooth

Minpunten

• connectie problemen
  • lag
  • batterijduur
  • prijs

In het kort: Product nu bijna 3 maanden in bezit en ben er niet geheel over te spreken. Vanwege lagg en connectie problemen.

Intro
Voor mijn zakelijke laptop zocht ik een compact draadloos toetsenbordje. Op het moment hebben de meeste draadloze toetsenborden een 2,4 Ghz radioverbinding. Dit betekend dat je een extra usb dongle in je laptop moet stoppen en dat is nogal vervelend.

Ontwerp
Het ontwerp is klein, compact en typt lekker. Het toetsenbord is verder vrij plat en is licht gebogen. Dit was aan het begin een beetje wennen, maar hier ben ik nu wel aan gewend. Er zit tevens een losse numpad bij, maar die gebruik ik niet.
Wel zitten er volume knoppen op het keyboard, alleen had ik graag wat extra knoppen gehad knop voor bijvoorbeeld multimedia (play/pauze, stop, volgende en vorige nummer).

Verbinden
De verbinding met mijn laptop is matig. Het kan nog wel eens een tijdje duren voordat het toetsenbord gevonden word. Een goed voorbeeld hiervan is dat ik bijna altijd mijn wachtwoord met het laptop keyboard moet doen omdat het toetsenbord er geen zin in heeft.

Typen
Indien de verbinding tot stand is dan werkt het typen perfect en merk ik geen lag of iets in de richting. Het toetsenbord heeft er alleen problemen mee als ik even niet type. Het toetsenbord lijkt dan een soort van niet te reageren en dit is zeer vervelend. Dit kan al optreden na ~10 seconden niks doen. Met 2 keer op een toets drukken is het toetsenbord weer bij de les en kan je verder. Je bent dan alleen wel weer even uit je werkflow.

Batterij duur
Tijdens het typen van dit stukje begint het batterij lampje rood te pulseren, dus kan ik zeggen dat bij gemiddeld tot weinig gebruik de batterij ongeveer 3 maanden mee gaan. Wat ik zelf iets aan de korte kant vind.

Het is bouw technisch een zeer goed product wat goed typed en lekker compact is. Het is daarom zeer jammer dat dit toetsenbord last heeft van zeer hinderlijke connectie problemen. Ter vergelijking gebruik ik al jaren een logitech diNovo, die ook via Bluetooth werkt, zonder de bovengenoemde connectie problemen. Dit neemt niet weg dat ik redelijk tevreden ben met het toetsenbord. Het zou alleen zoveel beter kunnen zijn.

Ik heb het product alleen getest met mijn zakelijke laptop(lenovo thinkpad t520) en het kan dus ook aan deze liggen. Indien dit later blijkt zou ik het in deze review laten weten. Ik heb nog foto's gemaakt, deze volgen later

• lenovo thinkpad t520 (Win7)
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Microsoft Bluetooth Mobile Keyboard 6000?