Norcotek RPC-4220 Review

djkavaa 12 juni 2012, laatste update op 30 juni 2014, 537 views

Norcotek RPC-4220

Goede kast voor veel hardeschijven:D

Pluspunten

• Inbouw mogelijkheid van schijven
  • Goede indeling
  • Airflow

Minpunten

• Afwerking (Scherpe Randjes)
  • Iets te goedkoop aanvoelende sleede voor de hardeschijven

En toen kwam de postbode.
Ik schrok me een beetje van de doos maar eenmaal open viel dit allemaal reuze mee.
Gewoon een 19" kast 3U hoog en verder niks op de verpakking aan te merken.
De case had een dubbele doos voor bescherming en piepschuim rond om zich heen.

Helaas was mijn camera leeg bij het uitpakken en ben toch maar gaan bouwen ik zal woensdag als mijn Raid kaart komt en hij weer open moet wat meer foto's maken van de case zelf.

Indeling
De indeling van de case is vrij standaard, het enige wat je hierin kunt wijzigen is de positie van het fan board.
Ook kun je voor dit fan board een andere board bestellen waar je zelf 3 120MM fans in kunt zetten wat ik gedaan heb.
Dit om betere koel prestaties te krijgen.

De plaatsing van de voeding is goed en geschikt voor ook de wat grotere voedingen.
De schijven zitten natuurlijk in de hot-swap bay's dus die kunnen ook niet veranderd worden.

Alle moederbord formaten passen hier in dus de binnen kant is helemaal super.

Afwerking
De afwerking van deze case vindt ik wat minder, ik kwam bij het inbouwen toch af en toe wat scherpe randjes tegen.
Waar ik toch van dacht dat kan beter voor dit geld.
Maar des al niet te min, is het een stabiele en robuuste case.
Genoeg aansluit mogelijkheden van schijven natuurlijk, hier moet je wel even goed kijken dat je de schijven netjes recht in de bays doet, anders heb je na 10-20 keer geen sleede meer over.

Bays
De bays zien er vrij solide uit en je kunt kiezen voor een aansluiting met SATA of SAS.
In mijn geval heb ik gekozen voor SAS, dit omdat het minder kabel wir war met zich mee brengt.
De sleedes voor de schijven kun je aan je schijf bevestigen met 4 Kleine schroefjes, hierna zit de schijf wel goed vast en kun je de slee weer netjes terug in je bay doen.

Koeling
De koeling in deze case is voldoende te noemen met de standaard fans.
Toch heb ik voor mijn zekerheid nog wat extra's toegevoegd.
Zoals 120MM Fans in plaats van de standaard 80MM op het fan board.
En aan de achterkant heb ik nog een 92MM fan toegevoegd bij de PCI sloten die ik niet gebruik.

Airflow
De airflow is zeer goed, je kunt echt merken dat hij van voor flink aanzuigt en achter flink uit blaast.
Nu heb ik een gigantische koeler die het misschien nog een beetje versterkt of verzwakt maar hij blijft koeler dan mijn oude nas.

Als er nog vragen zijn over dingen die ik hier misschien nog niet in heb gezet zijn deze welkom en zal ik deze proberen op te nemen in de review.

Uitgebreide Foto's volgen woensdag.

All-in-One
Nieuwe Server op zijn plaatsOverview ConsoleHudge Koeler past net net net niet in de kast
Sas Kabels hebben ook net net net genoeg plaatshttp://tweakers.net/ext/f/lvsNyHd6UKks19jGfL68HsVr/thumb.jpg

Heb jij ook een Norcotek RPC-4220?