Specificaties Single core @ 2,2GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon 64 3500+ Tray Review

ArneLH 1 mei 2006, 1.774 views

AMD Athlon 64 3500+ Tray

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Relatief lage prijs
  • Cool'n'Quiet
  • x86-64

Minpunten

• Minder goede overklokbaarheid met luchtkoeling
  • Hoge warmteproductie

De prestaties van deze processor zijn zeer goed te noemen en deze cpu streeft vele concurrenten voorbij, zeker in games en andere geheugencontroller intensieve toepassingen. Ondersteuning voor MMX, 3DNow!, SSE en SSE2 natuurlijk aanwezig en als extra pluspunt voor de toekomst x86-64. Ook een handige feature is Cool'n'Quiet zodat de processorsnelheid omlaag gaat als de processor niet zwaar belast wordt wat prettig is bij kantoorwerk/DVD/internetten. Werkt zeer stabiel, zeker met Windows NT, Linux, BSD ed. De warmteproductie is acceptabel maar redelijk hoog door 130nm productie. De overklokbaarheid van de Newcastle core is voldoende maar niet extreem mede vanwege de warmte die de chip produceert, met redelijk goede koeling is er toch wel zo'n 15-20% uit te halen. De prijs/prestatie is ook zeer goed te noemen, redelijk goedkoop en toch zeer goede prestaties, zeker bij games.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3500+ Tray?

Ik dacht dat Newcastle's geen SSE2 hadden.. ?
SSE3 heeft hij niet,SSE2 wel. :Y)
Bij newcastle's ligt het nog anders omdat deze gebruik maken va een 130mm core. Vanaf de Winchester, dus 90MM is het een stuk minder.
ik heb ook een athlon 3500+ newcastle maar bij mij geen probleem met hitte hoor, zit een zalman 7700CU op en die houd hem zelfs op 1.750 volt onder de 55 graden stressed en kan hem op 2,7ghz draaien dus het OC verschilt natuurlijk per processor
Hoezo is deze CPU zo warm? Vergeleken waarmee? Ik dacht dat tegenwoordig AMD's veel minder verbruikte dan Intel en dus minder warm werden
AMD 64 3500+ Newcastle is idd een goede cpu. De mijne kon ik, zonder ook maar de corespanning te verhogen, stabiel overklokken naar 2.4GHz.
Idle 39C
Stressed 46C
Gekoeld met een Arctic Freezer 64 Pro icm een AOpen A600-Alu. Een kast die bekend is om zijn goede airflow.