Specificaties Radiogestuurde muis en 880dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech VX Nano Review

Memphis177 3 januari 2008, 636 views

Logitech VX Nano

Pluspunten

• Zeer kleine ontvanger
  • Design
  • Ideaal voor laptop

Minpunten

• Forward en previous-knoppen niet super geplaatst voor linkshandigen
  • Duur

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe muis voor bij mijn laptop. Ik gebruikte al meer dan een jaar een lasermuis mét draad en wou er nu toch één zonder om de draden verder te beperken. Ik heb een tijdje gezocht naar een Bluetooth muis aangezien mijn laptop Bluetooth ingebouwd heeft. Het aanbod Bluetooth muizen bleek echter zeer beperkt. Mijn oog viel dan op de Nano en aangezien deze een mini-ontvanger heeft heb ik deze dan ook gekocht.

Eerste indruk was heel positief. De verpakking was trouwens simpel om te openen, ik had geen messen nodig om de muis te bevrijden. :) Positief is ook het draagtasje voor je muis dat standaard meegeleverd wordt. Na het openen direct de (meegeleverde) batterijen in de muis gestoken en de superkleine ontvanger in de laptop gestoken. De ontvanger is zo klein dat je hem in je laptop kan laten zitten, wat toch wel handig is. Je kan hem eventueel ook kwijt in de muis zelf, naast de batterijen.

Na enkele seconden kon ik dan werken met m'n nieuwe muis. In het begin was dit even wennen want de muis is standaard gevoeliger dan m'n vorige. (Ik heb echter de gevoeligheid toch niet aangepast, want zo erg vond ik het nu ook weer niet, en dan laat ik hem liever op standaard staan.) De meegeleverde software, SetPoint, komt zeker van pas door de extra functies die geactiveerd worden: horizontaal scrollen, knoppen instellen, gevoeligheid evt., ...

De muis op zich ligt goed in de hand (al moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat het een laptop-muis is, en dus kleiner dan een 'normale' muis). De scroll-knoppen kan je in twee verschillende standen zetten: een stand met wrijving ('ratelen') en een wrijvingsloze stand. Ik had nog nooit een wrijvingsloze scroll gebruikt, maar ik vind het zeker wel iets hebben. Ben er echter nog niet uit welke ik het meest ga gebruiken. :) Onder de scroll bevindt zich nog een extra knop: deze kan je gebruiken als middle mouse button, quick search, eigen keuze, ... Net onder die knop bevindt zich nog een klein ledje, dat rood zou moeten oplichten als de batterijen plat zijn. Over de batterijduur kan ik nog niets zeggen aangezien ik de batterijen nog niet heb moeten vervangen.

De muis heeft ook forward en backward knoppen op de linkerzijde bovenaan. Ik vreesde eerst een beetje dat deze niet goed geplaatst zouden zijn voor mij, aangezien ik linkshandig ben. Na een tijdje valt dit allemaal wel goed mee, maar een betere oplossing was misschien toch om langs weerzijde van de muis telkens één knop te plaatsen.

En ten slotte: de muis is niet echt goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld naar mijn mening. (Dan denk ik aan het meegeleverde draagtasje bvb.)

Heb jij ook een Logitech VX Nano?