Microsoft Wireless Mobile Mouse 1000 Zwart Review

jmk 5 juni 2012, laatste update op 5 juni 2012, 1.179 views

Microsoft Wireless Mobile Mouse 1000 Zwart

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • betrouwbaarheid
  • prijs

Minpunten

• Connector steekt uit
  • scrollknop indrukken gaat zwaar

Gebruikt in combinatie met
Een desktop computer(HTPC)
een laptop waar nog een Microsoft Wireless Mobile Mouse 1000 op zit aangesloten in dezelfde kamer.

Ik heb deze muis aangeschaft omdat ik een goedkope muis nodig had die draadloos was. Voor HTPC gebruik vind ik een muis uitermate geschikt. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Microsoft en Logitech, en deze was het goedkoopst. Ik was niet kieskeurig verder. En het is me zo goed bevallen, dat ik er ook 1 aan heb geschaft voor mijn nieuwe notebook.

Eerste indruk
Zit in een stevige doos, voelt solide aan. Je kan makkelijk een batterij vervangen doordat je aan een lipje kan trekken wat onder de batterij loop.

Installatie
Batterij erin. Ontvanger in USB poort van de computer. Klaar! Geen drivers gebruikt of nodig onder windows 7 x64.

Ergonomie
Ligt lekker in de hand.
De LMB en RMB geven duidelijke feedback, maar gaan niet te zwaar.
Scrollen gaat ook weer met een duidelijk feedback tussen de standen in, maar is niet te zwaar.
De Scroll-knop indrukken gaat best zwaar. Als je deze veel nodig hebt kan dat een vervelend gevoel geven aan je vingers.

Functionaliteit
Doet wat hij moet doen. Geen mislukte muis klikken en of bewegingen geconstateerd. Geen uitval meegemaakt in een jaar tijd, nog steeds op zelfde Duracell(AA) Bereik is prima. Gaat moeiteloos door een dubbelzijdig gipswandje heen. Afstand tot de ontvanger is nu 5 meter achter die want. Ik dacht dat ik door de wand zou moeten met een verlengkabeltje, dus viel mee enorm mee.
Werkt op bijna ieder oppervlak, textiel, houten plastic tafeltje, glas gaat een stuk minder

Precisie
Ik ben niet fijngevoelig genoeg om hier een professioneel oordeel over te hebben. Valt nooit in negatieve zin op.

Vormgeving
Gemaakt van keihard plastic. Overal mat behalve rond de scrollknop.
De muisknoppen gebruik je door de bovenkant van het plastic, dat over de hele muis aan 1 stuk is gemaakt, door te buigen. Dus is een mooi design, dat ook heel praktisch is wat betreft stof en vet. Op deze manier is het ook heel makkelijk schoon te maken.
Ontvanger steekt 0,7 cm uit mijn laptop, met een beetje zilver van de connector zichtbaar. Dit had kleiner gemogen, ook is het niet rond, maar rechthoekig. Hou er dus rekening mee dat die ergens achter kan haken in een sleeve etc.

Bouwkwaliteit
Mijn muis heeft na een jaar alleen wat stof in de naden aan de zijkant en langs de scrollknop, verder nog helemaal gaaf.
Regelmatig laat ik mijn muis op de grond vallen van een meter afstand, op het kliklaminaat. Werkt nog net zo goed als voorheen.

Ik vind deze muis(13 euro inclusief verzenden) niet duur, en zn geld hartstikke waard.

Bijzonderheden
Als ik met mijn laptop in de kamer zit, bestuurd 1 muis mijn HTPC, en 1 muis mijn latop. Ik was bang dat ik dan last zou krijgen met ongeweste acties op 1 van de apparaten, maar daar is dus niets van waar gelukkig.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Mobile Mouse 1000 Zwart?