Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router Review

RobbyTown 18 januari 2008, 3.768 views

Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Snel in gebruik
  • Betaalbaar
  • Open-Source
  • Veel opties

Minpunten

• Vrij groote adapter t.a.z.v. de vorige router, terwijl gegevens van verbruik bijna niets verschillen.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Voorheen had ik de Linksys Router BEFSR41, maar sinds ik een laptop heb is wireless ook wel handig dus vandaar dat ik voor een WRT54 ging. Aangezien het GL goede reviews heeft en ook nog eens kunt tweaken met andere firmware was de keus snel gemaakt.

Al ruim 2 maanden in gebruik, doet het prima zeer stabiel zowel LAN als WLAN.

Vrijwel direct de open source firmware Tomato erop gezet. Deze firmware heeft net iets meer te bieden dan de standaard Linksys firmware.

Instellingen zijn zeer handig in te stellen en te beheren. Een normale gebruiker kan eigenlijk direct beginnen zonder iets te hoeven instellen.

Ik gebruik hem samen met de Linksys Switch EZXS88W, jammer dat die niet van het zelfde formaat is, anders konden ze opelkaar staan. prolife1 thnx voor de tip!

*Update*
Nieuwe foto toegevoegd, 2de foto zo is de opstelling nu.

Heb jij ook een Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router?

Met een Linksys SM01 Stapel/Monteer beugel kan je een kleiner type linksys op een grote zetten.
Ik heb enkele van die beugels in gebruik,
ook een WRT54G met een EZXS88W
Past perfect

Te koop;
Hey wacht eens even. Z'n muur beugel heb ik bij mijn oude model gekregen. nooit gedacht om ermee te gaan stapelen :P

Edit:
Het werkt!!! Thnx voor de info :D

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 2 januari 2008 20:26]

Overigens is de adapter van normaal formaat, ik heb hem nu een week of twee. Voor wantmontage is een (tijdelijke?) oplossing de rubbervoetjes loshalen en die op de muur schroeven om vervolgens de router over de voetjes te schuiven. Werkt hier vooralsnog prima.
Over de adapter, zie foto

Op de achtergrond, links (de grote) is van de router, rechts van de switch (die is net zo groot als van mijn oude router)
vooral de andere firmware maakt het zo'n goede router vind ik.
absoluut
ik heb zelf ook TOMATO en dat loopt als een treintje :)