Specificaties 17" (1440x900), 250GB - Bekijk alle specificaties

Asus G2S-7R156C Review

MiZtraL 30 december 2007, 1.398 views

Asus G2S-7R156C

Pluspunten

• Scherm
  • Afwerking
  • Muis
  • Laptop tas
  • Klein LCD
  • Extra's

Minpunten

• Keypad
  • Norton Internet Security

Het is voor mij de eerste review die ik schrijf dus ik zal het zo kort en bondig mogelijk houden.

Na een lange zoek tocht welke laptop er aangeschaft zou gaan worden ben ik uitgekomen op de ASUS G2S-7R156.

Ik ga de laptop gebruiken om op te tekenen en te gamen vandaar het 17” scherm wat ik heb gekozen. Daarnaast beschikt de laptop over een zeer uitgebreide feature set welke mijn wens om de laptop ook te gebruiken als HTPC te goede kwam.

De laptop besteld via een internet winkel en kort daarop kwam de doos binnen.
Eenmaal met uitpakken begonnen viel gelijk de doos van de laptop op en de rugzak welke met de laptop wordt mee geleverd zat er ook keurig bij verpakt.

Nadat alle plasticjes verwijderd waren opstarten. Dit duurde de 1e keer lang omdat Vista welke voor ge´nstalleerd stond zich zelf moest configureren. Verder als de eerste opstart gedaan is alles van ASUS netjes geinstaleerd en werkt naar behoren.

Feature set:
Dit is echt ongelofelijk wat een spullen krijg je bij deze laptop. Heb wel gezien dat er verschillen zijn in de spullen welke je extra krijgt (heb het over de G2S-7R156)
- Externe DBV-T / FM ontvanger
Alleen de digitale FTA kanelen (ned 1,2,3) zijn te ontvangen en er zit verder geen card reader bij voor het decoderen van de gecodeerde zender.
Ook zit er een verloopje bij welke het mogelijk maakt om je analooge kabel op de laptop aan te sluiten.
- Windows media center afstandsbediening
Deze AB geeft zelfs licht als je op de knoppen drukt, erg prettig als je in een donkere ruimt naar de beamer zit te kijken 8-) De AB werkt op IR en de laptop heeft aan de voorkant een IR poort. Er zit zelfs nog een veleng stuk welke het mogelijk maakt het IR oog te verplaatsen als je de laptop bijvoorbeeld in de kast zet.
- Audio/Video ingang
En losse adapter is mee geleverd om S-video en audio singalen te kunnen aansluiten op de laptop. (diverse aansluit mogelijkheden)
- Game muis
Zeer fijne Logitech muis met voldoende draad lengte
- Cable Ty
Het scherm en de laptop zelf zijn zo mooi dat je de hele tijd overal aan wilt zitten en daar hebben ze gelukkig ook aan gedacht. Een Poets doekje zit er ook bij.

Presaties:
Tot op heden geen toerekende tekortkomingen geconstateerd. Wel wat software gede´nstalleerd omdat bijv. de Noton internet security mij echt geen extra veiligheid gaat bieden.

Beeld kwaliteit:
Wat een scherm :9 scherp en zeer helder beeld. Zit in mijn flat op de 6e verdieping en ik heb vernomen dat je beneden buiten kunt zien dat ik achter de laptop aan het werk ben. Het enige wat me wel is tegen gevallen in het feit dat bij een 1080P film de grafische kaart net niet toerijkend is. (verticale strepen in het beeld bij snelle actie scŔnes) Misschien nog even met de software instellingen spelen.

Bouwkwaliteit en robuustheid:
Me de bouw kwaliteit zit het bij ASUS wel goed de laptop zit degelijk in elkaar een ook de knoppen zitten op de goede plek. De flap is aluminium aan de buiten kant en straalt zeker degelijkheid uit.
De bijgeleverde laptop rugzak bied tijdens het reizen voldoende bescherming. Dat het een rugzak is wel erg prettig want met 4,5 kg aan 1 hand hou je het niet lang vol.

Ergonomie:
De touchpad is mooi met de almunium knoppen en werk ook nog goed. Bij het 17” scherm hoort eigenlijk een wel een keypad gedeelte maar dat zit er niet op.
De klok boven het toetenbord gedeelte is werkelijk een mooie toevoeging op het geheel een werkt naar behoren en is zelff progameerbaar.

Warmte- en geluidsproductie:
Warmte ontwikkeling is middelmatig. Wordt lauw aan de onderkant. Geluidproductie is nihil heb hem eigenlijk nog niet echt gehoord.

Mobiliteit en accuduur:
Mobiltiet wordt door de rug zak wel een tot de mogelijkheiden. Hij is er niet echt voor om op reis mee te nemen maar dan had ik ook een 12” schermpie moeten nemen. De accuduur is goed met de tool van ASUS kun je de laptop eenvoudig op een energiezuinige stand zetten..

Prijs:
Voor wat je krijgt is de laptop zeer zeker een aanrader. Bij de meeste merken betaal je toch een heel stuk meer voor de zelfde inhoud.

Heb jij ook een Asus G2S-7R156C?

Reviews door de redactie

Waarom is die keypad een nadeel? Ik teken zelf ook met de computer en weet uit ervaring dat een keypad wel verrekte handig is bij het tekenen, om bijvoorbeeld coordinaten in te voeren.
Het ontbreken van een keypad ervaart hij als nadeel.
Denk dat hij bedoelt dat het nadelig is dat er juist GEEN keypad bij zit ;)
Ow sorry, ik had dat niet zo begrepen. :) Das jammer, want zo'n beetje alle 17'' laptops die ik ken hebben een keypad.
Misschien is het handig om ook nog even de specificaties van de laptop in de review te vermelden.
Wat is het pluspunt van het scherm? 17" 1440x900 is standaard (helaas) en mijnsinziens te weinig. Doe die resolutie maar op een 14" en je kan het als een pluspunt noteren.
Voordeel is dat die kaart dan een fatsoenlijke framerate krijgt in games op de native resolutie. Bij een gaming laptop zou ik het ook als positief ervaren, anders zit je echt met k*t graphics...
Dan zou het de grafische kaart moeten zijn die een positieve beoordeling krijgt, maar
Enige wat hij noemt is scherp en helder... maar dat mag je verwachten en is standaard, toch?
hoelang gaat de accu mee??
Klein LCD? Je hebt een laptop en je vind het LCD klein van 17''? Hang er dan een mnitor van 30'' aan. Maar persoonlijk vind ik 17'' een mooie grote hoor. Voor een laptop zelfs wat te groot maar kan me voorstellen dat voor een gaming laptop een groot scherm gewenst is. Al vind ik de resolutie dan wel iets tegenvallen.

Wat zijn de specificaties van deze laptop? Was net op de site van Asus en zocht hem op maar kreeg de melding dat ze onderhoud plegen aan de site (zou deze eindelijk sneller gemaakt worden?)