Specificaties 12,1MP, Full HD filmen, 5x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon Ixus 220 HS Zilver Review

blazez 31 mei 2012, laatste update op 31 mei 2012, 581 views

Canon Ixus 220 HS Zilver

Pluspunten

• leuk toestel.
  • lekker klein
  • maakt goede foto's

Minpunten

• waardeloze bouwkwaliteit waardoor bij het minst geringste de camera zo in de prullenbak kan.

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 4
Ter vervanging van onze vorige canon compact camera (die we naast de spiegelreflex gebruiken) hebben we deze gekocht.
Het is een fijne camera die lekker klein is en die je dus lekker in een klein hoesje kan stoppen.
Het toestel is vlot genoeg als je hem aanzet en de foto's die er uit komen waren prima. We hebben ook een paar filmpjes gemaakt en dat zag er ook goed uit.
Aangezien we op de conpact camera's de handmatige instellingen bijna niet gebruiken hebben we dat hier ook niet getest.

Echter . . . we hebben het toestel 1 week mee gehad op vakantie aan de kust. toen hadden we het toestel net een paar weken iin huis. tijdens de vakantie niets gemerkt en toen we thuis kwamen bleef de lens steken bij het inzoomen.
Dus uiteindelijk opgestuurd ter reparatie en wat blijkt? Er zit iets vast en canon geeft aan dat het niet onder garantie valt. Even een reparatie rekening van 158 euro voor een camera van 134 euro. Echt volstrekt belachelijk. Na twee maanden dus rijp voor de afvalbak.

Ik denk dat dit meteen de laatste canon camera is die wij kopen

Heb jij ook een Canon Ixus 220 HS Zilver?