Specificaties 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia E65 Bruin Review

Lima 27 december 2007, laatste update op 27 december 2007, 1.518 views

Nokia E65 Bruin

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm
  • Slider
  • Design
  • WiFi
  • MicroSD
  • Niet duur
  • Goede speaker (voor eventueel GPS)

Minpunten

• Afpellende verf
  • Symbian soms traag
  • Slechte camera
  • Crashende browser (opgelost bij firmware update)

De mogelijkheden van de E65 zijn erg uitgebreid, een microSD slot handig voor tomtom kaarten, het symbian besturingssysteem Symbian S60 v3 is wat aan de trage kant maar draait behoorlijk, GSM/GPRS/UMTS/EDGE/WiFi zorgt ervoor dat je overal bereikbaar bent en mobiel kunt internetten. De ingebouwde camera van 2 Megapixels is niet van bijstere kwaliteit maar volstaat voor eenvoudige foto's.
Ik heb nog niet echt problemen gehad met het bereik van de telefoon, maar er zijn wel klachten van wegvallende verbindingen.
Over de accuduur zijn verschillende meningen. Ik vind dat de accu erg behoorlijk meegaat. Als je de WiFi scan uitzetn, en als je UMTS niet gebruikt hem alleen op gsm modus gebruiken dan gaat je batterij zeker 3 dagen mee. Maar gebruik je WiFi scan, umts en gebruik je een aparte gps module voor te gps'en dan mag je blij zijn met 1 dag autonomie.

Qua gebruiksgemak vind ik het scherm zeer helder en fijn. Wel is de hoge resolutie voor sommige mensen moeilijk te lezen. Maar dankzij de hoge resolutie kan je wel deftig internetten.
Ook de speaker kan erg luid met een kwalitatief goed geluid, zeer handig voor mensen die hem als gps ook willen gebruiken of als PIMP phone.

De reden waarom ik voor de Nokia E65 gekozen heb is het design in combinatie met het smartphone zijn. Bijna alle smartphones zijn erg breed en/of dik. De E65 is een mooie slider telefoon die goed in de hand ligt en erg klein is.

Qua bouwkwaliteit ben ik minder tevreden. Het slides mechanisme is in tegenstelling tot de Nokia N95 veel beter, maar de verf op de telefoon durft aan de randjes beginnen afpellen... ik weet wel niet of dit bij de recenste versies nog zo is maar dit doet in elk geval geen goed aan de reputatie!

Qua stabiliteit ben ik tevreden, wel durft de standaard browser wel eens vastlopen als het geheugen vol is. Ook gebruik maken van ajax en flash kan niet op deze browser. Wel is sinds de firmware upgrade de browser veel stabieler geworden.

De prijs van deze telefoon vind ik uiteindelijk erg meevallen. Voor nog geen 300 is hij van jou.

Conclusie:
Voor dit bedrag heb je een zeer mooie smartphone. Er zijn punten die absoluut nog beter kunnen, zoals het afpellen van de verf en de snelheid van het besturinssysteem symbian. Verder heb je tal van handige toepassingen die je kan installeren

Heb jij ook een Nokia E65 Bruin?

Ik heb de telefoon 4.5 mnd en heb nog geen last van afpellende verf. Mocht dit wel gebeuren dan neem ik aan dat de garantie een nieuw frontje er op brengt. Met de positieve eigenschappen ben ik mee eens. De accu loopt wel wat terug. Jammerlijk genoeg heb ik een extra e-mail programma erbij moeten kopen om meerdere e-mail accounts te managen (dit werk hele top met wifi)

Ook een tevreden gebruiker :P
Heb dezelfde gsm. Verder is het geen bruine verf maar dunne mocca-leer. Bij mij is het leer wat eraf aan de onderkant maar dit is bijna bij iedereen na een jaartje intensief gebruik :D