Ubuntu 7.10 Review

ProsperBNewbie 25 december 2007, 1.009 views

Ubuntu 7.10

Pluspunten

• Stabiel
  • Volledig instelbaar
  • Gratis
  • Ook oudere apparatuur is bruikbaar

Minpunten

• oude Shockwave werkt niet

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Ik ben al maanden gebruiker van Ubuntu, en sinds een maand ben ik overgestapt naar de nieuwste versie. Dat is gewoon even wat klikken met je muis en een tijdje downloaden. Niks geen pijn, al je instellingen blijven behouden. Zeker voor de doorsnee gebruiker (kantoor en internet) is Ubuntu méér dan krachtig genoeg en vooral véél sneller dan andere OS'en. Je kan ook letterlijk alles instellen en tweaken zoals jij dat wil: geen twee computers met Gutsy Gibbon (dat is de codenaam van 7.10) erop, zullen op elkaar lijken qua uiterlijk. Zeer handig is bijvoorbeeld het snelle wisselen van gebruiker: 3 seconden of de tijd om een wachtwoord in te tikken ! Probeer dat eens in Windows... Gewoon opstarten gaat ook onder de één minuut. De volgende versie (alle zes maanden komt er een nieuwe uit) wordt er één met Long Term Support: vijf jaar gratis ondersteuning met updates en beveiligingspatches !

Heb jij ook een Ubuntu 7.10?

Er is vast nog wel wat meer te bedenken over dit OS....................beetje kort.
Vertel eens iets over KDE en/of Gnome en de verschillen,de packet-manager of de installatie procedure.
Vertel eens iets over GRUB,dual-boot enz.
Ik gebruik hem nu ook ruim een maand. En downloaden met Ubuntu doe ik op 9000/10000k/sec. Onder windows blijf ik hangen op 4000k/sec.

Verder is hij lekker snel met booten :-)

En ook zijn er overigens steeds meer dingen die onder Ubuntu ook bruikbaar werken

- Ipod
- Windows Management tool van mn router (Met behulp van Wine)
- VMware server
Ik ben ook een tevreden gebruiker van Ubuntu. Het grote nadeel blijft natuurlijk (zoals al eerder opgemerkt) dat er maar weinig games beschikbaar zijn voor ubuntu. Maar het os is zeer flexibel en gebruiksvriendelijk. Het is natuurlijk ook leuk om af en toe iets anders dan windows te proberen. Ik heb zowel ubuntu als windows XP geinstalleerd staan.