Specificaties Small form factor, 2 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Core 1000 USB 2.0 Review

Zomaar iemand 25 mei 2012, laatste update op 17 november 2015, 5.406 views

Fractal Design Core 1000 USB 2.0

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Stevig

Minpunten

• Slechte voorbereiding, de voorgeboorde gaten klopte niet
  • Geen gebruiksaanwijzing
  • Gebrekkige ruimte voor uitbreding
  • Geen kabelmanagment

Het is inmiddels de derde kast die ik heb gebouwd in een korte tijd en nu is het wel meteen duidelijk wat het prijsverschil is.

Eerste indruk
De kast is goed verpakt en men is niet zuinig geweest met de schroeven, wel mist er iets van een handleiding. De handleiding die erin zit is niet meer dan de informatie die ook op de buitenkant van de doos staat, met een kleine aanvulling over welke video kaarten er wel en niet gebruikt kunnen worden. Gezien de inbouwruimte.

Inbouwen
Meteen bij het schroeven van de moederbord stand off's kwam de eerste ergernis. De gaten waren niet groot genoeg en er was geen tap in het staal gezet. Gelukkig had ik deze wel. Vervolgens kwam ik er bij de voeding achter dat de gaten net verkeerd waren geboord, zodat de voeding of met een schroef minder moet worden vastgezet of dat je het oog wat moet gaan uitveilen.
Dan kom je aan bij de plek waar de dvd speler moet komen en kom je er achter dat je net niet bij de voorste schroeven kan komen, waardoor je al gauw de schroeven er scheef indraait.
Een voordeel vond ik wel dat het hele frontpaneel te verwijderen is waardoor je makkelijk bij de snoeren kunt komen.
Ik heb ervoor gekozen om mijn HD in het midden van de kast te schroeven, zodat ik gebruik kan maken van de geveerde ophanging. De HD komt dan wel verticaal in de kast te hangen.

Omdat deze computer vooral simpel moest blijven heb ik er geen videokaart of geluidskaart in geplaatst, dus had ik ook geen problemen met de gebrekkig ruimte.

Wat ik ook jammer vond was het ontbrekken van van een kabelmanagment.

Schroeven en andere onderdelen
Ik vond dat er voldoende schroeven, moertjes en tieraps bij.

Koeling
Deze wordt geleverd met een 120mm fan die lucht in de kast blaast. Deze zit aan de binnenkant van het Frontpaneel. Persoonlijk vond ik hem best wel stil.

Uiterlijk
Gezien de prijs van de kast vind ik de kast uiteindelijk best netjes geworden. Ok er zijn her en der wat spleten en alles sluit niet helemaal aan, maar ik vind het acceptabel genoeg.
Ik vond zelf het plaatwerk er netjes uitzien.

Conclussie
Ik zou de kast nooit weer kopen, het inbouwen kostte mij zoveel moeite en ergernis, dat ik de volgende keer liever iets meer geld uitgeef aan een kast.

Heb jij ook een Fractal Design Core 1000 USB 2.0?

Dat begrijp ik ook wel, elke review is ook de persoonlijke mening van de reviewer.

Ik ben misschien teveel gewend bij reviews, sorry daarvoor. :)

Ik vind het altijd mooi als de review mooi opgevuld is met foto's, o.a. van de unboxing en de mogelijkheden van de case. :D

Nogmaals ik waardeer elke review, maar ik waardeer het alleen maar meer als er tijd en moeite in gestoken is om je mening te verduidelijken :)
Meer was er niet over te schrijven helaas. Als het goed is zijn de foto's nu wel te zien.

Wel grappig dat de mensen met het meeste commentaar zelf nooit de moeite nemen om een review te schrijven.

[Reactie gewijzigd door Zomaar iemand op 25 mei 2012 16:29]

Ik geef enkel verbeterpuntjes aan ;)

Ik vind het leuk om reviews door te lezen en zo af en toe de reviewer op dingen wijzen die wat beter konden. Vindt het nogal kinderachtig dat er meteen zo'n opmerking over gemaakt moet worden. Van kritiek kan je alleen maar leren, en moet je niet als iets negatiefs zien :)

P.S.
Ik geef toe dat mijn kritiek wel heel erg kort omschreven is, maar mijn punt is zo wel duidelijk denk ik :)
Je kritiek was een beetje ongezouten, als je begrijpt wat ik bedoel. Wees blij dat iemand de moeite neemt om anderen te laten weten wat zijn/haar ervaringen zijn.

Zelf vind ik het heel fijn om hier te kunnen lezen dat de afwerking het één en ander te wensen over laat. Dat soort informatie vind ik heel nuttig en bruikbaar!
Alleen zou het wel zo netjes zijn om dan inderdaad duidelijkt eomschrijven wat het probleem is. En dan andere te wijzen spelfouten terwijl je zelf ook spelfouten en zinsopbouwfouten maakt is misschien wat ongepast.
Tenminste zo ervaar ik het.

Ik heb inmiddels de de spelfouten waar gevonden verwijderd.

In mijn ogen is een review een visie van de gebruiker, dit kan dan ook nooit te mager zijn, tenzij je een mening wil opdragen. Maar dit waren mijn bevindingen met de kast. Meer is er niet over te schrijven.

edit: Ik kan je bericht niet beoordelen, maar met je toevoeging is het al een stuk beter te accepteren ;)

[Reactie gewijzigd door Zomaar iemand op 25 mei 2012 16:44]

allereerst, bedankt voor de review!

mijn mening over de inhoud van de review:

misschien waren je verwachtingen te hoog voor deze 30 euro kast.

want een kast van 30 euro, verwacht je daar nou echt kabel management in en andere features ?

en gebrekkig ruimte voor uitbreiding ? ik denk dat als je deze kast koopt dat je zou moeten weten dat het hier om een Micro-ATX kast gaat en niet om een full size ATX kast.

de review las prettig, alleen mis ik wat inleiding :)
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook nog niet heel veel ervaring met het zelf bouwen van pc's. Maar gezien de reviews op andere sites had ik hem wat ruimer ingeschat.
Veel te magere review.

Ik mis ook foto's.

Check ook eens de spelling :)
Je mag alleen maximaal 4 foto's plaatsen en die kan je niet zelf ergens in je tekst plaatsen.

Ik zou ze dan extern moeten hosten, maar het gevaar daarvan is weer dat ze op ten duur niet meer zichtbaar zijn.
Ik weet niet hoe mensen het doen, maar ik zie bij veel reviews dat ze meer dan 4 afbeeldingen gebruiken, ook tussen de tekst door.

Dan zouden deze inderdaad extern gehost zijn en zichtbaar zijn gemaakt met n bepaalde code :D
offtopic:
[helpdesk]Je foto's online plaatsen, daarna de url pasten tussen [img] en [/img] :)[/helpdesk]
DM me voor meer info.

[Reactie gewijzigd door electrom op 26 mei 2012 11:25]

Zo'n idee had ik al, maar dan heb je het gevaar dat als ik van hosting oid wissel de foto's niet meer werken.

Ik laat het hier gewoon bij. Misschien als update voor tweakers.

Dat je kan kiezen om de vier onste foto niet weer te laten geven en ze dan met de bbcode wel weer te laten geven op een zelf gekozen plek.
Kan je misschien nog een foto plaatsen als alles er in zit?
Ik kan helaas niet meer foto's plaatsen, maar als je mij een email stuurt wil ik je best wel een foto toemailen.
wat is de maximale hoogte van de cpu cooler??
Welke hoogte bedoel je? HHet moederbord zit tegen de zijwand, dus je hebt de dikte van de kast als hoogte.

[Reactie gewijzigd door Zomaar iemand op 30 januari 2013 01:32]