Specificaties Tower, 8 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Three Hundred Two Review

BvZ 24 mei 2012, 346 views

Antec Three Hundred Two

Pluspunten

• rustig uiterlijk
  • goed gepositioneerde fans
  • handig klik systeem voor de hdd's en dvd-speler
  • ruimte achter moederbord voor wegwerken kabels
  • goedkoop

Minpunten

• Aansluiting front USB
  • korte kabels voor fan

Deze kast heb ik gewonnen hier op tweakers, het was voor mij echt een buitenkansje. Ik had eigenlijk nooit geld over voor een goede kast en hergebruikte mijn oude zo veel mogelijk.
Deze kast leek mij geweldig, en ben nog steeds super blij dat ik hem gewonnen heb.

Wat zit er in de doos
- Kast (gelukkig wel)
- De nodige schroeven (en nog wat meer dan je nodig hebt)
- 2 gemonteerde ventilatoren
- Een schroevendraaier

Bouwkwaliteit
Het eerst wat mij opviel aan de kast toen ik deze bewonderend uit elkaar haalde was het gewicht.
Voor een (redelijk) grote kast weegt hij eigenlijk weinig. Alle staal is goed gevormd om de kast met zo min mogelijk staal constructief stijf te maken.
Dat is goed gelukt, hij voelt mij erg solide aan.
De binnenzijde is netjes mat grijs (llijkt mij sendzimir verzinkt)
De buitenzijde met korrel zwart, half mat afgewerkt.

Inbouwgemak
Voor mij was het de eerste keer dat ik een kast had waar goed ruimte was voor kabel-management. Ik had meerdere foto's gezien van tweakers die bijna al de kabels in het systeem weggewerkt hadden.
Ik heb voor dat ik begon eerst gekeken wat ik in welke volgorde zou moeten monteren om niet de handjes van mij kleine nichtje te hoeven inhuren.
Waar ik achter kwam was dat de stroom kabel (niet de 24 atx kabel maar de kleinere) eigenlijk te kort was.
Mijn vorige configuratie had de voeding nog boven in het systeem.
Door eerst de voeding te monteren en de kabel al in het moederboard te drukken kon ik de verschillende mogelijkheden proberen. (zie op de foto welke bij mij het best was)
Het inbouwen was vanaf daar simpel, vanwege de grote hoeveelheid ruimte en openheid in de kast.
Als laatste wilde ik de casefans aansluiten maar daar had ik nog een hulpstukje voor nodig omdat de kabels te kort waren. (zie foto)
De frontpannel is makkelijk te verwijderen om vervolgens daar nog fans te plaatsen.
Wat ik jammer vond was dat ik nog een overloop moet zoeken voor de front USB 3.0 aansluiting. Deze was d.m.v. een 20 pins block aan te sluiten op het moederboard maar die aansluiting miste op de mijne.
Ik meen dat de 10 pins usb aansluiting iets logischere keuze zou zijn geweest, aangezien die (volgens mij) overal op past.

Geluidsproductie
Ik vind dat de grootte fan iets te luid is, maar daar heb ik geen last van als ik muziek luister of game.
Toch mag ik niet klagen want mijn vorige systeem was luider. (niet te vergelijken)

Ik zal eerlijk zijn, ik denk dat ik 15 euro minder had uitgegeven voor een kast (sorry ben toch een Nederlander) Maar ik vind het 100% zijn geld waard. Voor mij een luxe kast.

Ik ben super blij mij de kast ik ben er VEEL op vooruit gegaan.
Mijn temperaturen zijn bij een koele dag ca. 8 graden lager dan normaal (fans 100%) en op een warme dag kan ik ook nog gamen (vroeger nauwelijks!) Ik gok dat er bijna 15 graden verschil is wanneer het ongeveer 35 graden warm is op zolder.
Top kast!

Heb jij ook een Antec Three Hundred Two?