Specificaties Small form factor, 6 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool QS-202 Review

iRReeL 29 mei 2012, 877 views

Aerocool QS-202

Pluspunten

• Mugen 2 CPU cooler past er precies in
  • Genoeg ruimte voor langere videokaarten
  • Rubbers in de gaten voor kabel management blijven goed zitten.
  • Blauwe mainboard tray vind ik wel een leuk initiatief
  • Venster (+ zijfan als het past)
  • Goede koeling met een 14cm frontfan, evt zijfan en 14cm outtake en 14cm topfan
  • rubber noppen waarop de voeding kan rusten

Minpunten

• Kast maakt een 'goedkope' eerste indruk als je ermee werkt, plastic en dun ijzer.
  • Alleen de middelste HDD tray kan verwijderd worden, de andere HDD trays zijn gepopnageld. Ik had liever gehad dat ik alle trays kon verwijderen.
  • Bij aflevering was er al kleine schade aan de kast en een plastic lipje afgebroken
  • Normale 140mm front fan wat ik had past er net niet in, is 'n 2-3 mm te dik
  • Normale 140mm top fan past er bij mij ook niet ok in omdat het tegen de 8 pins voeding op het mobo komt. Door de fan een beetje aan te pakken en de connector (haakje verwijderd) past het nu net.
  • De PSU past precies en kon er geen rubberen ring (aan de achterkant) meer tussen krijgen om vibraties tegen te geen (echter ik heb geen klachten over vibraties)
  • Aan de zijwanden zit een lipje om de wand te verwijderen, dat lipje zit nu al aan 1 kant los en vastschroeven lukt niet meer.

Ik wilde graag een kleinere kast hebben, iets met goede koeling en als het kan een window. Na wat zoeken in de prijsvergelijker op deze kast uitgekomen. Niet te duur, mATX en een van de weinige met een windows (andere kasten met window zijn al snel een stuk duurder of groter).

Ik heb de kast net in gebruik en werkt verder ok. Al met al valt de kwaliteit een beetje tegen (heb normaal duurdere kasten) maar dat merk je eigenlijk vooral tijdens het inbouwen. Nu de kast klaar is ziet het netjes uit.

Gelukkig past the Mugen 2 CPU cooler er net in, al kun je dan wel geen fan meer plaatsen in het venster.

Verder had ik graag de HDD trays verwijderd omdat ik toch maar 1 disk en 1 SSD gebruik maar ik kon alleen de middelste tray verwijderen (2x 3,5") de trays eronder en erboven zijn helaas gepopnageld.

Ik wilde ook graag de frontfan vervangen door een 140mm met een kleurtje maar die was helaas 2-3mm te dik en de speciale schroeven waren te kort (fan gaat los aan de voorzijde na het verwijderen van het frontpanel). Toen wilde ik de fan aan de bovenkant gebruiken maar dat lukte niet goed vanwegen de 8 pins mobo connector. Na wat prutsen paste het wel.

Een 140mm intake en 120mm? outtake fan zitten erbij en heb ik ook laten zitten

De 2x 5.25 bays werkt zonder tools en werkte ook ok voor de DVD brander. Echter de fancontroller paste niet 100% in de gaatjes die er zijn (moest toch nog een paar mm naar voren) maar dan kun je dus nog altijd schroefjes gebruiken.

Al met al denk ik dat de prijs kwaliteit van de kast goed is. Je moet niet tevaak hardware in- en uitbouwen denk ik. Het is gewoon een wat goedkopere kast en daar is de kwaliteit ook naar, maar het eind resultaat is ok voor mij.

Heb jij ook een Aerocool QS-202?

Wow zo veel negatieve puntjes :o
:) Ja klopt, ik ga ff kijken of ik dat een beetje kan aanpassen. Misschien wat veel focus op de slechte dingen terwijl al met al (gezien de prijs) ik wel tevreden ben met de kast. Bedankt voor je feedback ;)
Kan je met een dremel/boor de trays er niet uitslopen/halen? Ik wil namelijk een game pctje maken zonder cd drive, enkel 1 ssd . Rest komt op me NAS.
Ik heb niet gekeken voor de 2 5,25" drives maar voor de 2 overgebleven 3,5" trays moet dat zeker mogelijk zijn. Gewoon de popnagels uitboren. Verder is het best dun ijzer dus een dremel kan hier vanalles van maken ;)