AMD Athlon II X2 245e Boxed Review

HTT-Thalan 22 mei 2012, laatste update op 22 mei 2012, 325 views

AMD Athlon II X2 245e Boxed

Pluspunten

• Spotgoedkoop, meer dan geschikt voor de vorige generatie games, relatief stil.

Minpunten

• Voor die prijs (2ehands 30,-) kan ik hier echt niks mis mee vinden!

Ik heb deze CPU 2ehands gekocht van een Tweaker, in eerste instantie om een zuinige print/file server te produceren.

Vanwege een hoop gedoe met de ondersteuning van onze printer onze Ubuntu/Debian in nieuwe versies, heb ik uit frustratie een oude notebook met Win7 op de printer gegooid, en besloot ik eens te testen wat deze 'server' nog meer kan.

Drivers voor Windows 7 x64 zijn goed voorzien tegenwoordig, en MSI levert een 'control center' mee met daarin een 'Overclocking Genie'. Omdat ik het niet beter wilde weten dan de vendor heb ik maar gewoon 'ok' en 'reboot' gegeven, waarbij MSI zelf de veilige limieten opzoekt en instelt.

De resultaten zijn niet onaardig: Gebruik makend van 8gb Kingston HyperX geheugen (dat wel een stootje kan hebben) besloot hij de CPU op bijna 3600Mhz te laten lopen, met een 247FSB. Dat is toch 700Mhz meer dan stock, en dat voor niks!

Ik gebruik de normale stock koeler, met alleen een low-speed 12cm Fan als extraatje achterin de kast. Totaal opgenomen vermogen tijdens de Windows Index-test (die uitviel op 6,5 CPU, 7,2 Geheugen, 6,9 GPU en 5,9 Hard Disk) schommelde rond de 150w uit het stopcontact.

Heb jij ook een AMD Athlon II X2 245e Boxed?