Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX518 Review

Mediah 21 december 2007, 681 views

Logitech MX518

Pluspunten

• Extra knoppen
  • Vormgeving
  • Geen drivers nodig
  • Precisie
  • Ergonomie

Minpunten

Op aanraden van anderen heb ik deze muis aangeschaft. En ik moet zo hij bevalt me uitstekend. Ik heb de muis nu ruim een jaar en ik moest wel even wennen maar dat is meestal zo.

Ergonomie
De muis ligt echt super in de hand en ipv op de backspace toets te drukken of helemaal naar de vorige knop te gaan bij het internetten is heb je met je duim toegang tot 2 knoppen die je naar de volgende of vorige pagina laten gaan bij internet explorer. Dit vind ik een groot pluspunt omdat je zo veel armkracht bespaart.

Functionaliteit
Ik zal beginnen met de scroll wiel. Die werkt geweldig, de snelheid waarmee je scrollt is goed en daarmee valt erg lekker te werken. Verder heeft de muis nog 2 knoppen bij je duim waarmee je handig naar de vorige locatie kunt gaan zoals hierboven al beschreven. Je kunt met 1 druk op de knop het aantal DPI veranderen. Dat is echt SUPER

Precisie
De muis word veel gebruikt om te gamen en dat maakt het handig dat je snel kunt wisselen tussen snelheden van je muis voor als je bijvoorbeeld moet inzoomen met een sniper rifle. Daarom is de precisie ook goed

Vormgeving
Mijn eerste indruk van de vormgeving was, verrekt zitten er nou deuken in mijn muis? Uiteindelijk bleken ze er in te horen ik vind het er wel leuk uitzien. Verder is de muis zo vormgegeven dat hij ook lekker in de hand ligt

Bouwkwaliteit
De muis is goed gebouwd en ziet er goed uit maar dat is meer een vormgevingspunt. Ik heb geen ervaring dat de muis is gevallen maar ik heb er vertrouwen in dat de muis na een paar vallen het nog steeds prima doet

Drivers en onder-steuning
Geen drivers vereist voor deze muis wat een pluspunt is

De prijs was 54 euro wat ik vrij prijzig vind maar het is de prijs wel waar dus ik geef toch een voldoende hiervoor

Kort samengevat is het een prima muis met voldoende extra opties ( niet teveel ). De muis is zijn geld wel waard

Heb jij ook een Logitech MX518?

Tja, als nagenoeg alles perfect is zal de prijs wel navenant zijn, lijkt me :)

Het is inderdaad een erg goede muis, beter vind ik dan de G5 (voor games ->), deze mist nogal wat nuttige knoppen die de MX518 wel heeft...
Heb ook deze muis recent gekocht.

Presteerst zeer goed, de extra functionaliteiten zeer handig
ligt inderdaad goed in de hand en zover de beste muis die ik ooit gehad heb.

Ziet er sexy uit, werkt echt smooth.

een echte aanrader! vooral voor gamers