Seagate Desktop HDD, 2TB Review

Dekar1 17 mei 2012, laatste update op 17 mei 2012, 5.558 views

Seagate Desktop HDD, 2TB

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Nieuw model
  • Niet duur

Minpunten

• Geen

Super schijfje. Tot wel 3 keer sneller gemeten read/write in crystaldiskmark. Daarnaast is het schijfje erg stil, ik hoor 'm amper ooit lezen/schrijven. Verder heb ik 'm pas niet dus over de stabiliteit en betrouwbaarheid is niet veel te zeggen. Verder kan ik zeggen dat vergeleken met de snelheden van 6 jaar mijn oude 500GB het een hele vooruitgang is. Minimaal 50% sneller op alle fronten, met wel snelheden van meer dan 3 keer hoger op sequentieel read/write.
Omdat ik nergens benchmarks kon vinden dacht ik dat mensen hier wel blij mee zouden zijn.

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 2TB?

Meer advertenties

Meer benchmarks misschien?
Ik heb er ook eentje en vind die allesbehalve stil. Om de zoveel minuten hoor ik een soort 'tjilp' geluidje (bekend probleem blijkbaar), en bovendien trilt de schijf echt wel een pak meer dan mijn WD schijfjes. Snel is ie wel.
Bij mij "tjilpt" hij alleen met opstarten en afsluiten en is hij vrijwel stil.
Maar een rappe schijf is het zeker.
Lekker snel :) Sneller dan twee van mijn WD10EADS 1TB (green) schijven in Raid0 die halen samen rond de 170MB/s.

[Reactie gewijzigd door et36s op 4 juni 2012 20:44]

Zelf gebruik ik hem in combinatie met Crucial BX200 240GB, waar ik windows op heb staan. Ik heb nooit last van tjilpgeluiden van de HDD. Ook niet als ik zware programmas opstart die daar op staan.