iRobot Roomba 770 Review

manuarmata 15 mei 2012, laatste update op 24 november 2012, 3.669 views

iRobot Roomba 770

Pluspunten

• erg goede AI
  • reinigt goed
  • programmeerbaar
  • doordacht ontwerp

Minpunten

• regelmatig reinigen

ik heb deze robot gekocht omdat ik een honje heb dat flink wat haar verliest en na enkele dagen ligt de living dan ook vol hondehaar. Mijn verwachting was een toestel te hebben dat dagelijks het gros opruimt zodat ik op zaterdag nog een toonbare living heb. Het kuisresultaat is echter dermate goed dat ik mij afvraag of ik er nog wel wekelijks met de gewone stofzuiger over moet. Zelfs het tapijt is na enkele dagen zo goed of haarvrij.

dat roomba in de eerste plaats een robotbouwer is merk je meteen. De robot werkt zelfstandig en efficient.
er zijn weinig situaties waar hij geen raad mee weet.
Dagelijks inzetten en reinigen is wel aangewezen daar het opvangbakje een beperkte omvang heeft.

de roomba is meer dan een gadget, het doet wat het belooft te doen. Je dropt hem op elk verdiep drukt op de knop en na een uurtje pik je hem op, leeg je het bakje en dromp hem op z'n dock. Erg handig.
de wekelijkse kuis gaat tegenwoordig veel sneller en ik zou hem al niet meer kunnen missen.

ik bekijk het niet meer als een dure stofzuiger, eigenlijk is dit een goedkope poetshulp.

Heb jij ook een iRobot Roomba 770?

Als je hem nog even op de foto zet, krijg je van mij 4/5 sterren. Ben zelf ook al een tijdje beetje aan het kijken naar iRobots. :Y)