Transcend USB Flash Module Vertical 1GB Zwart Review

hellbringer 13 mei 2012, laatste update op 13 mei 2012, 541 views

Transcend USB Flash Module Vertical 1GB Zwart

Pluspunten

• Rechtstreeks aan te sluiten op USB header
  • Read-only / Read-write switch

Minpunten

• Prestaties

Ik kwam deze module tegen op de site van Azerty, ik was al een tijdje op zoek naar een manier om ESXi vanaf een USB stick te booten, maar dan zonder dat er een USB stick achter uit de PC steekt.
Het mooie van deze module is dat je deze rechtstreeks in een vrije USB header op je moederbord kunt plaatsen voor een meer 'permanente' oplossing dan een USB stick aan de achterkant (ik heb al diverse USB sticks gesloopt op die manier namelijk ;))
De module is mooi klein en past goed in een vrije USB header, installatie is eenvoudig plug-and-play onder Windows 7 wordt de module herkend als een TS TS1GUFM-V en omdat de drive standaard FAT (16kb/cluster) geformatteerd is wordt ook gelijk een schijfletter toegewezen met volumenaam TRANSCEND.

Tevens heeft de module een schakelaar voor het schakelen tussen read-only en read/write.
http://tweakers.net/ext/f/2kw8iLXW3L2StwnwoJ3GUr2r/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/Kbg31421eQkyuL1N3hCSMq3l/medium.jpg

Deze modules zijn verkrijgbaar in de capaciteit 512MB, 1GB, 2GB en 4GB met prijzen tussen de 15 en 50 (afhankelijk van de capaciteit)

Prestaties
Meten is weten en een review is niets zonder benchmarks. Gebruikte systeem is een Asrock Z77 moederbord met een Intel Core i5 met 4GB geheugen.
De instellingen voor verwijdering in Windows 7 waren ingesteld op 'Performance' (ipv de standaard 'Quick removal')
CrystalDiskMark 3.0.1

ATTO 2.47

HD Tune 2.55

HD Tune pro 5.00 trial

HD Tune pro 5.00 trial extra tests

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Ik heb de module net dus kan hier nog geen oordeel over geven, het enige dat ik kan zien is dat de prestaties na diverse testen hetzelfde blijven.

Stick: 8,32
Verzendkosten: 2,50
Totaal: 10,82
Voor een USB 'stick' met deze prestaties behoorlijk hoog en dit was een aanbieding, de normale prijs is ongeveer 15,- (excl verzenden)
Voor deze prijs heb je bijvoorbeeld ook al een Kingston DataTraveler Micro 16GB met betere prestaties.
Als je echt de USB in b.v. een server wil hebben ben je waarschijnlijk goedkoper uit met een normale USB stick en een interne USB header.

Heb jij ook een Transcend USB Flash Module Vertical 1GB Zwart?

Misschien zeggen die plaatjes jou wel veel, maar mij niet. Misschien kan je nog wat meer zeggen over je interpretatie van de gemeten gegevens, dat maakt je review wat beter leesbaar. Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet waarom je beoordeling 'slecht' is. (buiten de prijs dan)

Verder overzichtelijke review met leuke plaatjes.