Belkin Nostromo SpeedPad N52 Review

allegames 17 december 2007, 2.426 views

Belkin Nostromo SpeedPad N52

Pluspunten

• ergonomie
  • programmeerbaar
  • hij is echt Speed
  • eigenlijk nog veel meer, maar zie dus hierboven

Minpunten

• af en toe piept de d-pad iets (vandaar de voldoende voor 'bouwkwaliteit': moet toch iets te zeuren hebben, hoewel het eigenlijk van minder belang is)

En der beste investeringen voor pc presenterend een review van een werkelijk fantastisch apparaat: de weledelbeknopteheer Belkin Nostromo N52.

Eigenlijk gelijk einde review, want dat is de ideale omschrijving.
Het is de mooiste droom ooit ervaren, met als extra voordeel dat je niet in de realiteit wakker wordt. Woorden beperken slechts, dit is de droom van elke vent die van knopjes houdt n deze kun je de HELE maand bespelen. Zeurt niet aan je hoofd, kost slechts n keer geld en zit aan de riem.

Zo, vanwaar al die positieve uitingen van waardering in z'n puurste vorm, Lex?
Nou, lieve -overwegend- plattescherm kinders:
Sinds een jaar of wat bezit ik het ding en ik wil nooit meer zonder!

Koest, af, zit: nu weer gewoon doen en proberen een enigzins fatsoenlijk leesbare review in elkaar te knutselen.

Tuurlijk meneer, wird gemacht!

Waarom?
Jaartje of wat geleden (ingebruikname geen flauw idee, is ingeschat) ben ik dit apparaat ooit een keer tegengekomen en direct aangeschaft. reden: WASD is niet voor mij weggelegd en met de pijltjestoetsen zit wat onhandig, zeker omdat die lap van een G15 weinig mogelijkheden tot opschuiven overlaat.

Gebruik:
Het ding is volledig programmeerbaar: dat geldt voor de 14 gewone toetsen, scrollknop, duimknop, d-knop (8 way) en het rode rondje. Om het nog mooier te maken: hij leert ook nog macro's en heeft een switch zodat je 3 verschillende layouts kunt maken. Maw: elke toets kun je 3 verschillende functies geven.

Ook gebruik ik 'm vaak in Windows zelf gezien ik er oa spatie, esc, pijltjestoetsen, page up/down, enter enzo ingezet heb, maar nogmaals: elke toets die op je toetsenbord zit kun je erin gooien. Het apparaat wordt dan ook herkend als toetsenbord. De driver installeren is echter noodzakelijk om te kunnen programmeren, maar met een gebruik van 7mb van je geheugen moet dat tegenwoordig niet echt een probleem meer opleveren lijkt mij.

Het ding:
Levering geschiedt inclusief driver cd en veel plezier, maar voor aspirant kopers: download de laatste versie van de software voor handiger programmeren.
Software heb ik nooit problemen mee gehad alleen is de eerste keer instellen even wennen. That's it.

De steun is in 2 standen verstelbaar: eenieder kan z'n plekkie hierop vinden.
Wel moet ik erbij zeggen dat niet alle toetsen even handig te bereiken zijn, maar dat is een kwestie van detail: alle toetsen zijn bereikbaar, alleen voor de knoppen in de hoeken zul je je vingers iets moeten verplaatsen.

Bouwkwaliteit:
In deze alinea schuilt voor mij het enige nadeeltje: de d-knop piept af en toe, zachtjes, maar toch. Mijn remedie is om het volume iets hoger te zetten. Het apparaat voelt wl degelijk aan, is voorzien van een rubber onderkant tegen schuiven (werkt goed!) en heeft verder tot nu toe geen enkel mankement vertoond.
Snoer is lang genoeg, de scrollknop stevig genoeg voor enthousiast speelplezier (lees: kan ook grof geweld zijn) en zelfs de lettertjes blijven goed zitten op het ding.

Enthousiasme:
Je kunt ideaal voor je monitor zitten: rechts je muis, links de N52: voor snel navigeren in bijv FF en je kunt gewoon recht en met beide armen gelijk verdeeld over links/rechts bijv FPS spelen; beter voor je houding, voor de freaks: je kunt sneller reageren in een spel en raakt minder snel vermoeid. Dat klinkt als amazing-Mike (waar is 'ie gebleven trouwens?), maar het is cht zo.
In no-time heb je je eigen layout door en zoek je niet meer naar de toetsen.

Tot nu toe is 'ie echt in elk spel (mits van toepassing) dat gespeeld heb probleemloos herkend en in te stellen.

Hoewel ik 'm nu in de PW zie staan voor 28 heb ik destijds 40 betaald, maar het maakt allemaal niet uit: wat mij betreft is 'ie het meer dan waard en ik hoop dan ook dat:
f hij nooit kapot gaat
f als dat wel gebeurd hij nog te koop is.

Ik heb serieus overwogen om er een reserve bij te kopen: gewoon in het geval dat zeg maar.

Misschien denken jullie wel: wat een aansteller of wat overdrijft die gozer zeg, maar ik ben oprecht zeer enthousiast over het gebruik van deze machine.

Heb jij ook een Belkin Nostromo SpeedPad N52?

maar heb je nou een nostromo en een g15??? :9
Yep, ik houd van overdrijven ;)
Ik heb ze inderdaad ook beiden.
En de Nostromo is echt geweldig, vooral dat je de afstand van de hand steun kunt instellen. Dit had ik 2 jaar geleden niet meteen door en vond hem te klein. Gelukkig kwam ik er snel achter dat je de greep kunt verzetten.
Echt een top apparaat

Ik zie net dat er een opvolger is. Die heeft een zachter pols steun

[Reactie gewijzigd door Tijntje op 18 januari 2008 08:43]

Mooie review!

Zelf heb ik ook een Speedpad N52. De precieze tijd die ik hem heb weet ik niet, maar toch zeker wel anderhalf jaar. Er zijn maar 2 gebruikers sporen op: Een paar krassen op de 'steun', omdat er een crt monitor op had gestaan voor meerdere uren O-). De ander is dat al het oranje op de toetsen weg is, en bij de 'q','w','a','s' en 'd' zijn de getallen ook vrijwel niet zichtbaar.

Bij spellen als CSS en CoD4 vind ik het een onding, maar dat ga ik nog een keer proberen nu ik weet dat het steuntje verstelbaar is |:(

(Via de software kan je macro's maken, ze werken goed, maar als je te weinig latency erin stopt, gaan sommige games moeilijk doen, een probleem dat je niet hebt als je het handmatig doet, ook al gaat dat even snel/sneller)
Goede review,

Krijg net de N52 TE binnen vai Bol. com. Wel verassend omdat ze aangaven dat het apparaat pas na 30 april levernaar zou zijn.

Binnenkort zal ik hierover een review plaatsen
misschien een vreemde vraag, maar ik vind nrgens, ook niet op de site van de fabrikant, welk soort stekkertje er aan het aansluittouwtje zit.. USB??
voor mensen die over willen stappen naar de N52 TE: "ruil je, knappe, Speedpad n52 of N50 bij mij in" ;)

[Reactie gewijzigd door Case-study op 24 april 2008 16:31]