Specificaties Radiogestuurde muis en 880dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech VX Nano Review

PL JNS 30 april 2008, 869 views

Logitech VX Nano

Pluspunten

• Programeerbare knoppen
  • 3 extra knoppen die makkelijk geplaatst zijn
  • Opbergvakje voor ontvanger
  • Snel verbonden met ontvanger
  • Makkelijk mee te nemen bij een laptop, maar niet te klein of licht
  • Batterijen gaan erg lang mee, bij dagelijks gebruik een half jaar

Minpunten

• Scrolwiel die wrijvingsloos draait is vervelend

Onlangs heb ik de VX Nano gekocht om te gebruiken bij mijn laptop. Voorheen maakte ik gebruik van een Razer Copperhead, maar de kabel begon na een jaar dagelijk op en af gerold te worden flink te slijten.

De VX Nano heb ik gekozen omdat ik een wat kleinere muis wou en er twee knoppen opzitten om te gebruiken voor voor en achteruit in FF en IE, een optie die weinig draadloze muizen bieden, die ook nog in me tas passen.

Ik heb de Nano nu al enkele weken en hij bevalt goed. Het is wel wennen om zo een kleine muis te hebben, maar inmiddels is dat geen probleem meer.

De muis werkt comfortabel en snel. Wanneer de muis word aangezet en de USB-ontvanger ingeplugt heeft hij binnen luttele seconden al verbinding en werkt hij volledig. De muis bied ook een handige berging voor de ontvanger onder de batterij klep. Wanneer de ontvanger eruit word gehaald gaat de muis ook automatisch aan.
Over het scrolwieltje ben ik iets minder tevreden. Logitech bouwt schijnbaar standaard in alle nieuwe muizen een scrolwiel die ook wrijvingsloos kan draaien. In het algemeen moet je vrij stevig op het wieltje draaien om deze functie te activeren, maar als je hem in je tas hebt word hij soms ook ingedrukt, daarbij gebruik ik hem liever als derde knop.

Levensduur van de batterijen kan ik nog niet over oordelen, maar vooralsnog heb ik niet hoeven vervangen en lijkt hij erg zuinig te werken.

Ook de drivers van Logitech werken als vertrouwd. Alle knoppen zijn programmeerbaar en hij is snel ge´nstalleerd.

-UPDATE 30-04-08
Een kleine update. Heb de muis inmiddels al geruime tijd, iets meer dan een half jaar inmiddels en hij werkt nog perfect. De muis is erg robust, hij is al verschijdene keren op de grond gelazerd, en slechts een paar keer ging daarbij de deksel los, dan nog blijven de batterijen vaak zitten.

De software van Logitech werkt ook erg goed. Hij geeft inmiddels de melding dat de batterijen bijna op zijn en een voorspelling hoe lang ze nog mee gaan.

In iTunes scrolde de muis voorheen erg langzaam, maar met de software van logitech kan je de muis appart instellen per programma, wat echt perfect werkt. iTunes scrold eindelijk een beetje op snelheid, terwijl me windows vensters hun normale snelheid behouden.

Heb jij ook een Logitech VX Nano?

Installeer setpoint, daarmee kunt ge de functie van de middelste muisknop veranderen.

Bij mij start wrijvingloos scrollen als ik serieus scroll.
Of ga voor een VX Revolution, die heeft de switch voor de verschillende scroll-standen aan de onderkant zitten en licht net iets lekkerder in de hand (al blijft dat laatste enigzins persoonlijk). De ontvanger is wel wat groter, maar daarentegen hoef je niet eerst een batterij klepje te openen voordat je deze tevoorschijn haalt of op kunt bergen.

Korte maar duidelijke review btw!