HTC One X 32GB Grijs Review

superdraak345 4 mei 2012, laatste update op 4 mei 2012, 2.434 views

HTC One X 32GB Grijs

Pluspunten

• Mooiste scherm op een mobiele telefoon
  • Goeie camera
  • Stevig

Minpunten

• Luidspreker is een beetje zacht

Wat een fantastisch toestel is dit zeg! Ik had eerst de SGSII, maar dit is toch wel zo veel beter.

Laten we beginnen bij het scherm. Het scherm is zo mooi dat je het bijna niet kan beschrijven..Maar dat is ook wel te verwachten met een dikke 720p resolutie. Je kan werkelijk geen pixeltje zien, en ook onder een scherpe hoek is het scherm nog mooi.

De camera maakt werkelijk fantastische foto's! Ik wilde eerst nog een Nikon camera gaan kopen, maar dat is nu helemaal niet meer nodig. De camera maakt erg goede foto'tjes, maar de grootste verbetering is de camera software. Er is helemaal geen shutterlag en de foto en filmen knopjes staan gewoon naast elkaar. Dat is nog eens handig.

Het design vind ik prachtig, en tja, het oog wil ook wat.

Ik heb zelf Beats-oortjes, en wat een geluid komt er uit deze telefoon! Er zijn mensen die Beats-audio een gimmick vinden, maar niets is minder waar. Het voegt echt iets toe aan de ervaring van je muziekluisteren. De ingebouwde speaker gaat alleen niet zo hard, dat is wel jammer.

Op zich gaat de batterij prima mee, in ieder geval langer dan die van mijn oude SGSII. Met vrij intensief gebruik (e-mail en FB bijhouden, foto's maken, spelletjes spelen) heeft hij aan het einde van de dag toch vaak nog zo'n 15% over.

Sense 4.0 is een erg goede skin. Er valt te betwijfelen of het mooier is dan stock-ICS (Holo), maar het is stukken beter dan TouchWIz en Sense 3.5. Alles werkt super smooth en dingen als de camera-app zijn erg verbeterd.

Het toestel is erg stevig. Ik heb hem al een paar keer laten vallen maar er is nog geen krasje te zien. De polycarbonaat-behuizing voelt erg stevig en luxieus aan. Hij ligt lekker in de hand en is best wel dun.

Heb jij ook een HTC One X 32GB Grijs?

Reviews door de redactie

Ik snap dat het altijd nog uitgebreider kan :ik had bijvoorbeeld nog foto's etc. kunnen toevoegen. Maar hier hou ik het bij. Voor uitgebreidere reviews kan je prima site's als The Verge en Engadget, en Tweakers.net zelf natuurlijk checken, mijn review heeft slechts als doel om mijn mening over het product te geven. Ik moet toegeven dat die ook nog wel wat uitgebreider kan. O-)
Dat is dus nou net niet waarom ik een review zou schrijven ;) . Niet om belerend over te komen, maar dit is tweakers.net, niet kelkoo.nl of kieskeurig.nl. Juist een uitgebreidere kijk op een gadget als dit heeft veel toegevoegde waarde. "Objectieve" reviews kijken vaak enkel naar feiten en specs e.d. Een echte goeie user review geeft wel net dat beetje extra aan een gebruikerservaring wat een objectieve review meestal ontbreekt. Relativeren is er vaak niet bij.
Nu geef je slechts je mening dat beats echt wel wat toevoegt, maar je legt niet uit waarom je dit vindt. Daarnaast is dit gewoon echt smaak-afhankelijk.
"Sense is een goeie skin"....dat roept elke review, maar welke dingen vallen jou specifiek op in het gebruik van sense wat het voor jou zo uniek maakt. Hij ligt lekker in de hand....wat bedoel je daarmee, heb je grote handen, kleine handen, waar let je op wanneer je iets "lekker in de hand" vindt etc.
De camera maakt fantastische foto's.....Waar zijn voorbeelden om dit te ondersteunen? Welke eisen stel jij aan een camera, wanneer vind je een foto goed? Ik vind namelijk dat het scherm de foto's beter doen uitzien dan op de PC.

Snap je? Dat zijn de dingen die ik mis aan deze "mening".
Niet weer deze onzin meuk, je kunt een simpele review geven (alleen sterren) en je kunt die onderbouwen (zie bovenstaande) of je kunt een full fledged review schrijven. Het bovenstaande bevestigde een paar dingen die ik graag wou weten en ik waardeer de tijd die Ytr er in heeft gestoken want het heeft een absolute meerwaarde over alleen een paar sterretjes.
"Ik wilde eerst nog een Nikon camera gaan kopen, maar dat is nu helemaal niet meer nodig."

Je hebt het hier over een nikon compact cameraatje neem ik aan?
Want een de camera van een telefoon - van wel toestel dan ook - kan nooit en te nimmer op tegen een spiegel reflex.

-edit; fixed :)

[Reactie gewijzigd door eRR_ op 4 mei 2012 13:47]

Je bedoelt hopelijk dat een telefoon camera nooit tegen een spiegel reflex op kan? :Y)
Oke oke, dan zal ik hem later nog uitbreiden, als ik even tijd heb, en meer tijd met het toestel doorgebracht heb. :P.
Ik bedoel dat ik de camera goed genoeg vind, om de noodzaak voor een dedicated camera vervalt. Ik bedoel natuurlijk niet dat de camera beter of evengoed is als een nikon. Ik had het trouwens inderdaad over een compact-camera type.

[Reactie gewijzigd door superdraak345 op 4 mei 2012 18:11]

Ik zou je review nog wat uitgebreider maken... ziet er nu nog beetje matig uit.
kijk hier eens naar: productreview: HTC One X Grijs review door Deathchant