AMD Athlon X2 4000+ Boxed Review

Roderiktweaker 11 december 2007, laatste update op 18 april 2008, 825 views

AMD Athlon X2 4000+ Boxed

Pluspunten

• Speed
  • Verbruik (watt)
  • BoxedCooler

Minpunten

• Geen

Algemene beoordeling :

(zeer) goed te noemen als je van een Lage AMD (Sempron 2800+) naar een Multimedia Platform wilt is dit echt een goede CPU

Prestaties

Bij everest Ultimate haalt deze CPU 4100 Punten. dit is een Simpele test. alleen dit geeft wel het contrast aan met mijn oude Cpu. Dat was een 2800+sempron@2200Mhz en die haalde 2000Punten. Een hele verbetering dus. en die is zeer goed te merken. bij spellen zoals : Rallisport challenge heb ik geen framedrops meer en 4 frame's hoger. en alles gaat in windows sneller, omdat mijn oude CPU nog wel eens op 100% wou staan bij ''surfen''

Featureset

Alleen snufjes van AMD aanwezig. Niets te klagen want er zit een AMD stikker bij......

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Heb hem nu al maanden draaien. En heb geen last van vastlopers of een sloom gevoel.

Overklokbaarheid

Om uit te proberen heb ik hem makkelijk op 2,8Ghz kunnen klokken. alleen ik draai hem op Stock voor het verbruik en slijtage

Warmteproductie

Boxed fan op 1500/2000Rpm. tussen 30/40 graden. zeer netjes dus omdat mijn PC helemaal stil is. en alleen word gecoold door een Casefan op 1500RpM

Verbruik van me hele PC

AMD Sempron 2800+ = MIN 70/100 watt
AMD 4000X2 = MIN 69/110 Watt

De CPU verbruikt dus gewoon weinig. dit vind ik wel een groot voordeel omdat de PC 8 uur per dag aanstaat

hij is goedkoop Alleen je kan net zo goed een 3800+ nemen. die waarschijnlijk het niet veel minder doet en toch goedkoper is.

• AMD Athlon 64 X2 4000+
  • ASUS M8N4 - VMX
  • 3GB PC6400 (2X512 2X1024)
  • 7300GT Silent
  • Zalman 80MM @1500Rpm
  • Aopen 350wat Powersub 24Pins
  • Zalman 120MM Silent
  • Windows XP

Heb jij ook een AMD Athlon X2 4000+ Boxed?

Mijn 3800+ heeft 1 jaar op 2,5 GHz/core gedraait.. wat de snelheid van een 4800+ is.
Had ik er toch niet bij hoor... (heb dezelfde ongeveer een maand geleden gekocht)
je moet hem goed zoeken. bij mij zat hij er eerst ook niet bij. alleen toen ging ik zoeken en toen viel hij eruit..