Specificaties 5.1-set met subwoofer en 4x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Yamaha YHT-296 Review

cktje 27 april 2012, laatste update op 27 april 2012, 1.979 views

Yamaha YHT-296

Pluspunten

• Geluid, super bij films én muziek
  • Eenvoudige bediening en aansluiting
  • Instel mogelijkheden
  • Actieve subwoofer, apart te regelen
  • Ruim voldoende speakerkabels
  • Erg veel aansluitingsmogelijkheden
  • YPAO om geluid te configureren
  • Prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• Actieve subwoofer, daardoor los aan- en uitzetten
  • Voor sommigen wellicht net te korte subwoofer kabel

Geluidskwaliteit Score: 5
Inmiddels een ruime maand in het bezit van de Yamaha YHT-296. Om te beginnen, wat een top systeem! Voor relatief weinig geld (in vergelijking met andere systemen) haal je de bioscoop in huis. Ik was al een tijd op zoek naar een goede set, om al mijn apparatuur mee te verbinden (TV, PS3, HTPC). Met deze set heb je in ieder geval ruim voldoende aansluitingen. Aansluiten is ook heel aanvoudig, kwestie van kabels erin pluggen en klaat. Ik heb me kabels door een kruipruimte getrokken, zodat je ze niet ziet. Kabel voor de subwoofer is net lang genoeg, maar speaker kabels zitten er genoeg meters bij. Na alles aangesloten te hebben is het zeker een aanrader om even de YPAO setup te gebruiken. Bijgeleverd microfoontje zet je ergens waar je normaal zit en even een minuut of 2 wachten en je hoeft nagenoeg niks meer te finetunen. Wat een top geluid.

Er zit één HDMI OUT aansluiting waar ik mijn Samsung UE40D8000 op aangesloten heb. Middels de ARC optie van de Samsung kan ik het geluid over de boxen activeren. Dankzij de CEC optie op de HDMI poort, kan ik via de afstandbediening van de TV de Yamaha harder en zachter zetten. Daarnaast kan ik mijn PS3 en HTPC (met XBMC als media center software) gebruiken om te luisteren over de boksen van de Yamaha en het beeld op de TV te krijgen.

Na een maand gebruik is het echt fantastisch. Met dit apparaat haal je in ieder geval de bioscoop in huis. Films kijken (en vooral luisteren) is echt een genot. Daarnaast ook top voor het luisteren van muziek. Enigste nadeel wat mij betreft is de aan/uit knop op de subwoofer. Hier kan ik niet zo handig bij, omdat de achterkant tegen de muur staat. Maar je kan de subwoofer simpel apart regelen, dus ik laat hem gewoon aan staan.

Heb jij ook een Yamaha YHT-296?