TP-Link TL-SC3171 Review

phubert 23 april 2012, laatste update op 23 april 2012, 1.125 views

TP-Link TL-SC3171

Pluspunten

• Keurig verpakt.
  • Solide uitstraling.
  • Uitgebreide webinterface

Minpunten

• Werkt niet met bestaande opnamesoftware al ziet deze er hetzelfde uit als die van bijvoorbeeld D-Link.
  • Geen vloeiende beelden bij welke instelling dan ook.
  • Ontzettend veel 'ghosting' in het beeld.
  • Sommige onderdelen webinterface werken alleen met Internet Explorer?

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 1
Bij behoefte aan een IP cam met IR is mijn keuze op deze TP-Link gevallen. Dit met name om de goede kwaliteit waarmee wordt geadverteerd op de website van TP-Link. De camera wordt compleet geleverd met alle benodigde onderdelen zoals kabels, adaptor en bevestiging. De 8CM installatieCD die TP-Link schijnbaar standaard bij alle producten levert kunnen ze beter achterwege laten, kan hem niet afspelen met een slot-in dvd brander.

Installatie gaat vrij snel. Echter de camera wil niet samenwerken met software van andere merken; of omgekeerd. Het programma gedownload van internet van TP-Link ziet er qua uiterlijk en bestanden hetzelfde uit als die van bijvoorbeeld D-Link maar kan en wil niet naast de bestaande software draaien. In de webinterface van de camera zitten bepaalde onderdelen die alleen werken met 'Internet Explorer', niet met Mozilla, raar. Je kan de camera dus alleen gebruiken met volledige functionaliteit als je een Windows gebruiker bent.

Mijn keuze was gevallen op deze camera vanwege het grote bereik van Infrarood beeld in donker. Ja het bereik is idd 10 meter, misschien nog wel meer. Echter de 'ghosting' in het beeld, zowel bij dag- als nachtopnamen is niet om aan te zien. De beelden schokken bij een verbinding op gigabit netwerk enorm, vloeiende beelden heb ik niet voor elkaar gekregen wat ik bij ander merk standaard wel heb. Diverse instellingen geprobeerd, andere resolutie, geen enkele geeft vloeiend beeld.

Zojuist een retouraanvraag ingediend bij de leverancier om hem terug te sturen. Jammer want ben best goed te spreken over de producten van TP-Link alleen valt deze erg tegen!

Heb jij ook een TP-Link TL-SC3171?

Prima review! Als dit ding IE only is kan ik streamen met VLC waarschijnlijk wel schudden, wat met m'n Crisco webcam wel kan. Showstopper. nog afgezien van de beeldkwaliteit...
In de webinterface zitten 1 a 2 onderdelen die enkel werken of te gebruiken zijn met IE. Dan vond ik dat niet het grootste probleem, dat was de slechte beeldkwaliteit.

Ik heb als alternatief de DCS-932L van D-link gekocht, qua reactievermogen (indien verbonden via ethernet en niet via WLAN): vloeiend. Formaat: slechts 1/4 van de case van TP-Link. Nachtzicht 5-7 meter.

De D-Link camera ondersteunt wel streaming naar/met VLC (getest), echter de audio-stream is maar 30 seconden.

Edit: Toevoeging werking VLC

[Reactie gewijzigd door phubert op 19 juni 2012 12:47]

Lukt het ook door een ruit heen te filmen, in het bijzonder s'nachts ivm weerkaatsing van de Led's?
Nee IR Led's werken niet door glas of een raam. Indien je de camera van binnen naar buiten wilt richten krijg je op de plek van de IR led's in het beeld fel witte vlekken en met dubbelglas wordt het hele beeld wit.

Ik heb dit niet alleen met deze camera gemerkt maar ook met de huidige D-Link die ik in gebruik heb. Alleen wanneer je de camera met lens en LED's direct tegen het glas plaatst heb je kans dat het goed gaat, maar is zeker niet optimaal.

D-Link, Axis, etc. hebben camera's met nachtzicht zonder IR leds, zit al in de camera of lens, geen idee hoe die techniek heet maar die worden in buitenbehuizingen gebruikt en werken goed. Deze camera's zijn er v/a dacht 350 euro, excl behuizing. Bij de bouwmarkt heb ik van ELRO een model gezien met LAN, IR leds en behuizing, maar een bak van een ding en hoop troep van kabels, wel onder 100 euro. Geen ervaring met apparaat of software.