Microsoft Sidewinder Mouse Review

Urthai 5 december 2007, 720 views

Microsoft Sidewinder Mouse

Pluspunten

• Tweaken van gewicht en glijweerstand
  • Plaatsing v/d knoppen
  • Prijs t.o.v. concurrentie

Minpunten

• Vormgeving (hij ligt fijn in de hand maar ik vindt m nog steeds spuuglelijk)

Na dit jaar wederom 2 muizen versleten te hebben leek mij het eens tijd voor een echte gaming muis, na veel zoeken kwam ik uit op de Sidewinder van microsoft en de G9 van logitech.

Uiteindelijk is het toch de Sidewinder geworden om 2 redenen, het grote formaat (ik heb redelijk grote handen) dit is de eerste muis waar ik fatsoenlijk mijn hand op kwijt kan, het tweede pluspunt vindt ik de prijs, met een prijs zo rond de 70,- is deze muis zo'n 20 tot 30 goedkoper als de G9 van logitech welke ik tevens ook zeer klein vindt.

Na de muis nu enige dagen gebruikt te hebben bevalt hij steeds beter en beter, de gevoeligheid is mede dankzij de knoppen bovenop perfect in te stellen, de 2 extra knoppen bij de duim zitten voor mij precies goed en het programeren van functie's en macro's via de microsoft software gaat heel gemakkelijk. (overigens zat deze software er bij mij wel op CD bij in de doos)

Ook het tweaken van het gewicht en glijweerstand dmv van de losse gewichtjes en glijvoetjes is erg fijn, naar diverse opstellingen en combinaties heb ik nu de voor mij perfecte combinatie gevonden (20 gr extra gewicht + de witte voetjes).

Enige minpunt vindt ik alleen de vormgeving, de muis ligt goed in de hand maar mooi is die niet.

Al met al een goede muis die 70,- die ik er voor betaald meer als de moetie waard is.

Heb jij ook een Microsoft Sidewinder Mouse?

Ook heb heb deze muis ( zie mijn topic ) enook ik vind hem niet mooi!. Maar de muis is werkelijk perfect in het gebruik en op vele manieren in te stellen met de razer-software.
Je geeft aan dat hij een gunstige prijs heeft ten opzichte van de concurrentie, maar ik kan nou zelf niet zo snel een muis bedenken die qua functionaliteiten ongeveer gelijk is, maar meer kost...
Mijn inziens is de G9 van Logitech toch wel de directe concurrent t.o.v. deze Sidewinder en die is al gauw 2 tot 3 tientjes duurder.