Creative Zen 4GB Zwart Review

6pack15 4 december 2007, 1.329 views

Creative Zen 4GB Zwart

Pluspunten

• Groot display
  • Helder, groot en scherp scherm
  • Geheugen uitbreidbaar
  • Ergonomie

Minpunten

• Voor mij niks op het moment

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de speler nu 3 dagen in mijn bezit.

Ik moet zeggen dat de bijgeleverde software fijn werkt ( eerste keer duurt wel lang, met firmware updaten etc). Maar de videoconversie is niet slecht te noemen naar mijn mening.

Over de speler zelf.
Eruggg mooi dingetje. klein, compact. Mooie krasvrije achterkant. Ik zou een zonnebril opzetten als je naar het scherm kijkt, zo fel en kleurrijk. Ik heb er nu al 1 film helemaal op gekeken, en ik moet zeggen : Als je eenmaal bezig bent, is het net alsof je de film op een tv kijkt( Je engels moet natuurlijk wel beetje ontwikkeld zijn). Muziekkwaliteit is top !, maar ik heb dan ook een sennheiser mx-400 eraan hangen.

Ik zou persoonlijk een screenprotector en en een silicone pack erbij nemen. Werkt allemaal erg fijn en is toch wel aardig dat je je speler gewoon in je zak kan stoppen.

Over de besturing wil ik zeggen dat je even moet wennen aan de creative 'controls' als je daar niet aan gewend bent, maar na een dag ofzo ken je het wel.
Batterijduur is ook super, je hebt hem toch wel een keer aan je pc hangen binne 3 dagen ofzo, dus dan is ie weer opgeladen. Ik zelf luister aardig wat muziek, toch wel 1,5 uur per dag, en misschien op school in de tussenuren nog wat film ofzo (2 uur per week?). Met de laatste firmware komt de speler nog aardig ver de week in zonder opgeladen te worden. Als je alleen muziek zou luisteren (wat zonde zou zijn) dan kom je makkelijk een week , 2 weken door.

Het enniiigste wat ik mis, is een soort knop, die de speler naar het volgende nummer laat gaan, terwijl de toetsenlock erop zit. (nokia headsets hebben dit, vond ik altijd heel erg fijn)

Ik zou deze speler zeker boven een apple ipod nano v3 verkiezen aangezien er ook nog een sd slot inzit. Het scherm is groter. En de prijs is natuurlijk gelijk

Oordeel cijfer 8,5/10

Heb jij ook een Creative Zen 4GB Zwart?

Reviews door de redactie

Ben zelf ook opzoek naar een nieuwe MP3-speler. Is de bijgeleverde software verplicht om er muziek op te zetten of kan dat ook via Windows?
MTP apparaat :). Je kan dus met de Creative software, maar ook via WMP of winamp. Of gewoon via Windows Verkenner, of in Linux met AmaroK etc etc. Lang leve de vrijheid :)