AMD Athlon 64 X2 5000+ Boxed Review

CrazyBernie 3 december 2007, 1.746 views

AMD Athlon 64 X2 5000+ Boxed

Pluspunten

• Overclokbaarheid en lage warmte producte.

Minpunten

• Geen echte negatieve punten gevonden

Heb nu een aantal weken een AMD 5000+ in mijn computer zitten en ben er erg tevreden over. Vanaf het begin onanks de forse overclock tot 3.4 ghz geen enkel probleem met de stabiliteit onder vista gehad. Verder dan 3.4 krijg ik hem ook niet gepusht maar kan misschien ook aan mijn moederbord liggen dat is namelijk een asus m2n moederbord in de meest standaard uitvoering. Al met al een op dit moment voor mij onverslaanbare prijs prestatie verhouding, kan deze cpu echt aan iedere gebruiker aanraden.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 5000+ Boxed?

Erg korte review. Toch vind ik het feit dat je hem op 3,4 Ghz hebt gekregen wel interessant.

Ik heb precies dezelfde, maar ben nog niet bezig geweest met borderline overclocken. Momenteel draai ik hem op 2,8 alleen omdat hij dan synced loopt met DDR800 geheugen.

Wat voor koeling gebruik je hiervoor?
Je kan deze cpu aan iedere gebruiker aanraden?

Klinkt misschien kinderachtig maar... waar baseer je het op?
Gamer, video bewerker, programmeur, designer, kantoor et cetera.
Lees eens wat er staat
Is inderdaad een magere review, geen bencmakrs e.d.
geen benchmarks, geen duidelijke systeemspecs waarmee de processor mee in gebruik is.
geen specs van een eventuele gebruikte cpukoeler (waterkoeling of standaard koeling, geen idee!!)
Nog een slechte review, gaat goed vandaag!

TIP: Lees andere reviews, en maak vanuit daar één nieuwe (Kopjes, meer info.. Benchmarks, Prestaties.. Temps..Overclock etc)
Zeg CrazyBernie, heb jij niet toevallig een AMD Athlon X2 5000+ Black Edition gekocht? Dat zijn cherrypicked cores die VRESELIJK hard gaan. Kan je zien op de doos.

Voor de rest, karige review. jammer dat kan beter.
En je verdere toevoeging? Ik snap natuurlijk wel dat je deze review grappig vind aangezien deze zo karig is, maar eigenlijk kunnen dit soort reacties niet.

Verder wel raar dat deze CPU 3.4 GHz haalt op zo'n moederbord. Ik lees niet vaak dat die AMD's zulke hoge kloksnelheden halen en dan nog stabiel blijven. En als ik ze zie dan zijn de CPU's in een moederbordje van 150-200¤ gestoken met dikke koeling.

Kan beter, deze review :/
Inderdaad erg vreemd dat in zo'n ding zoveel potentie zit...ik krijg m'n x2 5600+ maar amper boven de 3,1 ghz uit, op exact dezelfde plank..:S :S
Ik heb een soort gelijke configuratie...

Mobo: Gigabyte GA-M55S-S3, nForce 550
CPU: AMD Athlon™ 64 X2 5000+ Boxed, OPGA, Brisbane (3,04 Ghz)
Memory: Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (Retail, KHX6400D2LLK2/2G)
Graphics: NVIDIA GeForce 8600 GT
CPU Cooler: Zalman CNPS 9500A LED !!
Formaat (BxHxD)
Koeler 92 x 25 x 92 mm
Totaal 112 x 125 x 85 mm

3DMark06 score is 5040

Ik weet niet hoe jij hem op 3,4 Ghz hebt gekregen, maar ik kan hem echt niet verder puschen dan dit, en dan heb ik echt geen goedkope koeler!

Mischien heb je de black edition?

Verklaar U nader....

Dennis.
Ik heb ook een standaard M2N moederbord gehad met dezelfde processor en kwam hiermee niet verder dan 2992 Mhz stabiel. Dit mede doordat de M2N maar een max. vcore heeft van 1.4v.
Het is bijna onmogelijk dat jij 3,4Ghz haalt zonder voltageverhogingen op dit moederbord want erg stabiel is dat moederbord niet.

Ik heb nu een ASUS Crosshair moederbord wat een stuk stabieler overklokt en heb de processor nu op 3,2Ghz 8 uur stabiel in Orthos. (windows Vista)

Mobo: ASUS Crosshair
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ @3,2Ghz
Memory: 2xKingston 1GB DDR2-800
GPU: Geforce 8600GTS Silent
CPU Cooler: Scythe Infinity (Mugen)