Coyote Mini Review

Omnicron 17 april 2012, 1.469 views

Coyote Mini

Pluspunten

• nauwkeurigheid verdiend een pluspunt.
  • goede metingen, vlotte kleuren en helde stemmen. ( meertalig, in Frans,Engels en Vlaams). Mobiele en vaste flitsers, worden ruim vooruit vermeld en bij onverwachte meldingen word gevraagd of de flitsers er nog staan.
  • hierdoor wordt een relatief accuraat overzicht gegarandeerd.
  • melden van flitsers en of traject controles al dan niet mobiel kan door het kort indrukken van de linker cq rechter toets. afhankelijk van waar de controle op de weg plaatsvind.
  • Het toestel stuurt deze gps locatie naar een centrale vie een sms bericht, waarna dit via een repeater weer wordt verzonden.

Minpunten

• zeer, zeer slechte behuizing. slechte print, erg gevoelig voor stoten.
  • rammelende onderdelen,die slechts vast zijn gezet met kleefband.
  • en vooral zeer slecht gesoldeerde componenten.
  • Toen de icoyote door enige onhandigheid op de stoep viel, spatte deze geheel uiteen in een exploded vieuw van allerlei onderdelen.

Kwaliteit Score: 1
Na 6 maanden uitproberen weer eens een eitje braaien. ditmaal over de Icoyote !

Ik ben het meer dan beu dat de portefeuille bende hun werk staat te doen langs de Nederlandse wegen, terwijl elders een oud menske de kop wordt ingeslagen voor 5 Euro. Politie waar zijt gij dan ?
Pliessie bellen en dan verwachten dat ze komen wanneer je ze nodig hebt ? Nee ho ho, daar doen wij niet meer aan.... doet u maar een digitale aangifte.

Da's volgens mij net zoiets als de boef op een gouden blaadje presenteren.

Wat dan wel ? de kont poetsen in te dure leasebakken die gevuld zijn met Gatsometers
en weet ik veel meer voor zooi. Allemaal om Jan met de pet een hoop geld lichter te maken, als de poot of pols weer eens te zwaar is geworden. Enne over die discussie gaan we het hier dus 'NIET'hebben, wel over de I-coyote.

Op zicht is het idee erachter goed, er is gelukkig goed nagedacht over een concept,dat op een betrouwbare manier de reguliere hardrijder een pedant vingertje laat zien wanneer je de lokale snelheden overschrijd. En betrouwbaar ! Het ding geeft een behoorlijk accurate snelheid aan.
Er is een keuze om zoals in mijn geval dmv. een liefe zachte Vlaamse stem te laten horen dat je verkeerd bezig bent. En ja hoor het werkt echt. Je moet je wel even verdiepen in dat ding, maar als je alle instellingen goed hebt, valt het best mee. Het ding is relatief simpel te bedienen

Alleen de kwaliteit voor zo'n klein misbaksel is wel heel duur betaald ! Naast de aanschaf prijs kan je dat ding een dikke (4maanden) gratis uitproberen. Daarna zal het ding ,elke keer dat ie aangaat je via een of ander rood schermpje met wat tekst herrinneren aan het feit dat je proef abbo is afgelopen.
Het scherm had voor dat geld trouwens wel wat scherper en vooral groter mogen zijn.

Want veel autoruiten hebben een soort metaal laag als filter voor het zonlicht, en juist daarachter werkt de gps niet meer. De meest logische plaats is dan naast de binnenspiegel, wat men ook adviseerd.
Maar dan zie je weer niets, dus rijd je over het algemeen op de kleur en hoorbare signalen.

Dan het Abbonnement. 120 Euries voor een aanvullend abbo, met daarin een zo recent mogelijke update .
Waar staat die rotte flitsers nu weer ? Let wel als je voorbij rijd en geen melding maakt van diens aanwezigheid, weet heel Nederland niet dat je juist daar alweer op de prent wordt gezet als je (te) hard rijd. We spreken derhalve dus van een sociale vorm van mededelen dat.
Maw je betaald dus 120 EUro voor de mogelijkheid om melding te maken van, en dat nieuws dus ook te verkrijgen van anderen,op basis van een vrijwillige druk op de knop ? nuh .... ik niet meer.

En dat door slechts even kort op het linker,danwel rechter siliconen toetsje te drukken,wat ook nog eens vaak blijft hangen ? Resultaat tig meldingen van over een lengte ... afijn, daar moet dus echt het een en ander aan verbeterd worden. En een manier die bij wet niet verboden is, maard at je naast de te dure aanschafprijs ook nog eens 120 EUro voor een jaar op moet hoesten gaat me te ver !

Als het abbonnement verloopt blijft hij wel werken, Zij het dan met de laatste gegevens.

Dan de constructie. een zeer slecht uitgevoerd slap en erg slecht kunstoffen kastje met daarin een printje voorzien van een Li-Ion batterij, Gps module een gecodeerd simkaartje en een Sd kaartje met daarop de aanwezige audio visuele zaken die door het toestel gebruikt worden. door wat smd componenten en een of ander mini loudspeakertje

Tip !

Zorg er voor bij het bevestigen dat de Icoyote nooit kan vallen, want deze zal in een explosie van ondrdelen uiteen spatten, waarbij wel zeker de mini usb aansluiting van de print zal loskomen.
Deze is nlk slechts gezekerd op de 2 printsporen 4toch ? neen 2, Alleen de voedings aansluitngen worden nl gebruikt. de afscherming en beide D+ /D- kanalen zijn niet eens vastgesoldeerd.
SLechts een mager druppie lijm houd alels op zijn plaats.

Resumerend:

en goed doordacht idee. wat ook echt betrouwbaar is. En dat verdiend zeker een pluspunt.
Over de contructie heb ik slechst een vernietigend oordeel. slecht, te duur en er zitten abbonnementkosten van zeker 120 Euro aan vast., na de evaluatie periode.

Mijn advied, gewoon op je snelheid letten en dit ding niet kopen.
laat ze eerst met een degelijk ding op de markt komen.

Heb jij ook een Coyote Mini?

Persoonlijk vind ik mensen die te hard rijden
- onoplettend
- slechte bestuurders
- ongeinteresseerd
- gevaarlijk
en vooral als ze zo gaan zitten klagen hier :)

Maar bovenal: Balen dat dit ding dus niet echt een aanrader is!
Vergeet de bumperklevers niet, die moeten al helemaal stoppen. IK vind het heerlijk om dit soort tuig te fucken en lekker 100 te rijden waar ik 120 mag.
|:(

Op de 2 opmerkingen.

Dit is natuurlijk jouw mening. Ik vind te snel rijden op de snelweg niet direkt gevaarlijk.
Hier kan ik een waslijst aan gedragingen opsommen die gevaarlijker zijn.
In de bebouwde kom moet je je wel aan de snelheid houden. Hiermee ben ik het volkomen eens!

9/10 kleven de mensen in je bumper omdat je 100 rijdt waar je 120 mag.
Dan kan je beter binnendoor rijden als je bang hebt om 120 te rijden.
Of in het baanvak van de camions gaan rijden.

@ Review: het is duidelijk dat je reeds geflitst bent in het verleden :-)
Ik heb zelf de icoyote voor smartphone gebruikt en was hier zeer tevreden van.
Al diende het ding enkel voor op de snelweg als ik daar te snel reed.
Nu na het proefabonnement ben ik er ook mee gestopt omdat het teveel koste en ik eigenlijk de flitsers kan zien staan (woon-werk is 60km enkel).
Voor ergens waar ik het niet ken is dit inderdaad misschien gemakkelijk.

Maar gelukkig zijn de boetes in BelgiŽ niet zo hoog tegen de snelheid waarmee ik rijd :-)
Als jij gaat bumperkleven, dan heb je daar recht op. Maar dan heb ik ook recht om je te zieken en netjes de toegestane veilige snelheid te rijden (100 waar je 120 mag dus). Als je dat niet wil, dan neem je maar afstand.
Ik denk daarbij ook aan jou, als ik opeens moet remmen vanwege geval X. Dan kan jij met je 50 cm afstand NIET op tijd remmen dat je niet bij me op schoot zit. Dus ik ga langzamer rijden om het voor ons allebei veiliger te maken.

Leuk he?
Beste mensen, We hebben het hier niet over de discussie die men voert over het al dan niet te hard rijden oid. Ik heb zoiets,dat moet iedereen maar voor zich zelf bepalen.
Jij en alleen jij, zij zelf bepaald, bepalen wat veilig is. Dat is een persoonlijk getinte
ervaing cq. handeling.

Waar het mij om ging, is dat er een of ander prul, wat op zicht best goed werkt voor te veel geld wordt aangeboden.

Uhh ja er zijn inmiddles voldoende ( gratis ?)andere alternatieven zoals een heel scala aan apps voor je Iphone of Android tokkeldoos. Op zicht niet mis mee hoor ik gebruik zelf ook een Android base toestel.

En voor de nieuwschierigen, ja ben wel eens geflistst ! En de rekening was er dan ook naar.
Praat ik ook niet goed. Da's een persoonlijke keuze geweest en soms nog. Als je dan gepakt wordt moet je ook dokken. Maar als het hiermee kan voorkomen dan graag.
Vroeg of laat ben je toch wel een keer het haasje....
Feit blijft. De Icoyote werkt goed genoeg, en als iedereen er aam mee werkt om de posities door te geven is ie ook nog eens betrouwbaar, maar moet dat nou zoveel geld kosten ?
Neen ! vind ik die dingen zijn veels te duur. en het Aboonnement ook.
Die jongens vullen hun zakken met geld en leveren erg slechte spullen..
Zo simpel is het
Advies: niet kopen. Laat ze eerst maar eens iets degelijks op de markt brengen.