1. Laagste prijs
    Niet beschikbaar
    Prijsalert ontvangen zodra er een prijs is?
  2. Kenmerken | Gebruikersreviews
  3. Willen (1) Hebben (31)

Bekijk alle reviews

Creative Gigaworks T20 Review

28 november 2007, laatste update op 28 november 2007, 1.827 views Rapporteer
+1

Ik zocht een 2.0 setje voor op het bureau. "Hoe ouderwets" zou je misschien denken, maar de motivatie is heel simpel. Ik heb een eenvoudig bureau.. 2 U-poten en een werkplaat. Ik wil geen gehannes met een extra subwoofer en draadjes, gewoon 2 simpele speakertjes op tafel links en rechts naast mn scherm met een fatsoenlijk geluid.. En nou klinkt het misschien simpel, de zoektocht is dat niet.
De keuze is over het algemeen uit een paar brakke 2.0 setjes of een shitload aan "el cheapo" 2.1 setjes. De 2.1 setjes vielen dus af en de 2.0 setjes reduceerden zich razendsnel. Ik heb een bloedhekel aan het merk Trust dus die raak ik niet eens aan en de rest viel ook 1 voor 1 af. Een rondje Mediamarkt, Norod en co reduceerde het gehele veld tot 2 modellen. De Z10 van Logitech en de T20 van Creative.
Nou ben ik best fan van beide merken. Sinds Creative Cambridge Soundworks gekocht heeft zijn hun speakers over het algemeen van uitstekende kwaliteit (ik heb nog een Cambridge Soundworks 2.1 setje in gebruik en dat klinkt nog steeds als een klok) maar de speakersets van Logitech zijn ook prima (zie andere review over de Z5500)
Ik heb de Z10 getest en ik vond het geluid matig en de touchscreenbediening ronduit kut. Het reageerde vaak maar...

Pluspunten

• goeie afwerking
  • AUX ingang mixt met het gewone kanaal
  • mooi design
  • goed geluid

Minpunten

• hoge prijs
  • vlak basgeluid

Eindoordeel

4 van 5 sterren (Goed)
Ik zocht een 2.0 setje voor op het bureau. "Hoe ouderwets" zou je misschien denken, maar de motivatie is heel simpel. Ik heb een eenvoudig bureau.. 2 U-poten en een werkplaat. Ik wil geen gehannes met een extra subwoofer en draadjes, gewoon 2 simpele speakertjes op tafel links en rechts naast mn scherm met een fatsoenlijk geluid.. En nou klinkt het misschien simpel, de zoektocht is dat niet.

De keuze is over het algemeen uit een paar brakke 2.0 setjes of een shitload aan "el cheapo" 2.1 setjes. De 2.1 setjes vielen dus af en de 2.0 setjes reduceerden zich razendsnel. Ik heb een bloedhekel aan het merk Trust dus die raak ik niet eens aan en de rest viel ook 1 voor 1 af. Een rondje Mediamarkt, Norod en co reduceerde het gehele veld tot 2 modellen. De Z10 van Logitech en de T20 van Creative.

Nou ben ik best fan van beide merken. Sinds Creative Cambridge Soundworks gekocht heeft zijn hun speakers over het algemeen van uitstekende kwaliteit (ik heb nog een Cambridge Soundworks 2.1 setje in gebruik en dat klinkt nog steeds als een klok) maar de speakersets van Logitech zijn ook prima (zie andere review over de Z5500)

Ik heb de Z10 getest en ik vond het geluid matig en de touchscreenbediening ronduit kut. Het reageerde vaak maar half (inherent aan touchscreenachtige bediening) en daar bovenop was de prijs nog pittiger dan die van de Creative. Bij Dynabyte waren ze de enige die de Creative op voorraad hadden. Een luistertest overtuigde snel. Dit zijn de speakertjes waar ik naar op zoek was.

De afwerking is goed, de geluidsbalans is prima, de bas is wat vlak maar goed, het zijn 2.0 speakertjes en ruimte voor een goeie basspeaker is er in zo'n klein kastje niet. Wat ook prettig is, is de AUX ingang op de voorkant die het geluid inmixt met het normale kanaal. Zo kun je je MP3 speler aansluiten en genieten van je eigen muziek maar ook gewoon de ding en dong van je PC horen zonder dat je om moet pluggen. Enige tegenvaller is de prijs. Voor een 2.0 setje toch behoorlijk pittig, ook al komt er goed geluid uit.
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Creative Gigaworks T20?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties (3)

Sorteer op:

Weergave:

Vriend van me heeft die Z10 en naar mijn mening reageert die touchscreen bediening toch goed. Maar inderdaad wel een beetje prijzig voor het geen dat het is.
De Z4 2.1 set vandaag gehoord, is ook ENORM geweldige kwaliteit (halve MediaMarkt is ermee voorzien van muziek), alleen mss de subwoofer als minpuntje

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn